Statsekreterare Erik Nilsson på verkstadsbesök

Med anledning av den tekniska utvecklingen bjuder Sveriges Fordonsverkstäders Förening, SFVF, in Erik Nilsson, statssekreterare på Utbildningsdepartementet, till ett besök på en bilverkstad.

Medier är välkomna att delta på denna rundvandring.

Bilbranschen genomgår stora tekniska förändringar. Självkörande fordon och mängder av system som eliminerar förarens misstag i kombination med nya framdrivningssystem ställer krav på kompetens.

När: 9 mars 2018 kl. 10.00–11.30.

Var: Veho Bil, 42 Smista allé Kungens Kurva Segeltorp, 141 06 Huddinge.

Programmet:

• Presentation av Veho
  • Rundvandring på service- och skadeverkstaden
  • Presentation om branschens tekniska utveckling
  • Presentation av olika bränslen och framdrivning
  • Presentation av skadeverkstäders påverkan av olika stålsorter och reparationsmetoder

För mer information och anmälan, kontakta:

Bo Ericsson, vd SFVF, 08-519 475 11