Nordea Tour skapar eget ”Ryder Cup”

Sveriges professionella golftour för herrar växer. Med en egen variant av Ryder Cup och ett nytt slutspelssystem presenteras tourprogrammet för 2014.

Spelprogrammet för Nordea Tour 2014 är i stort sett klart. Några frågetecken kvarstår men nyheterna på herrsidan lockar förhoppningsvis både spelare och publik. En av dessa är den egna varianten av Ryder Cup, Sverige mot de övriga nordiska länderna.

– Det är en lagtävling över två dagar, enligt samma modell som Ryder Cup, där spelarna tas ut efter den nordiska rankingen. Sverige bildar ett lag och möter ”övriga världen” som vi kallar det. Det laget utgörs då av de högst rankade spelarna som inte är svenskar, säger tourens vd, Mikael Sorling.

För samtliga nyheter för herrar och damer och Nordea Tours tävlingsprogram, klicka här

För mer information kontakta:
Mikael Sorling
, vd Svenska Golftourerna AB