Bike Nation öppnar butik i Arvika

Bike Nation öppnar butik i Arvika

Bike Nation är Sveriges längsta cykelkedja. Kedjan består av 109 lokala cykelhandlare runt om i landet, som gått ihop för att kunna erbjuda bra service, priser och utbud. I februari öppnade ytterligare en Bike Nation-butik, denna gång i Arvika.

SGN Group är en av landets ledande sporthandelsaktörer och ägare till sportkedjorna Team Sportia, Sportringen och Bike Nation. Under året har sportaktören, med 237 anslutna butiker, fortsatt att forma framgångsrika alternativ till centralt styrda sportkedjor. Nu växer Bike Nation med ytterligare en butik i Arvika, anrika Jernskogs Handel har fått nya ägare och ansluter sig till Bike Nation.

– Jag är jätteglad över att ha fått möjligheten att öppna ytterligare en cykelbutik, berättar Magnus Jansson, som sedan 2000 även driver Team Sportia i Säffle. Inom Team Sportia och Bike Nation kan jag anpassa mitt sortiment till min lokala marknad, samtidigt som jag får central stöttning inom bland annat inköp och marknadsföring.

I Cykelbutiken, som är 600 kvm hittar man en allt från trehjulingar, racercyklar och elcyklar. ​

– Och i butikens hjärta hittar du vår verkstad, öppet året runt och bemannad av riktiga proffs., avslutar Magnus.

Team Sportia är en av Sveriges ledande sportkedjor som fokuserar på utomhusträning såsom cykel, löpning, aktiv fritid och träning. Den första franchisebutiken öppnades 1989 och idag drivs ca 60 butiker av engagerade handlare runt om i landet.

​Sportringen är en lokal sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige. Precis som Team Sportia består Sportringen av fria handlare, vilket betyder att varje butik har sitt egna utvalda och unika produktsortiment.

Totalt inom SGN Sport, Sverige finns ca 250 butiker spridda över hela landet.
Huvudkontoret för kedjorna ligger i Mölndal och företagen ägs alla av SGN Group OY.