Pressmeddelande -

Flygplatsens mest prisvänliga långtidsparkering invigd vid Stockholm Arlanda Airport

Parkeringen ligger strax väster om flygplatsinfarten i direkt anslutning till E4:an. Etableringen är det första steget i en större expansion i Arlanda området. I projekteringen finns även planer på att öppna 150 hotellrum hos ett av områdets större börsnoterade fastighetsbolag med direkt anslutning till långtidsparkeringen.

Den nya långtidsparkeringen består av 600 parkeringsplatser och är utrustad med den senaste parkeringstekniken. Från Nearby Airport Parking kan resenärer åka transferbussar till och från terminalen helt anpassat efter egna ankomster och avgångar.

Resenärer som väljer att parkera på Nearby Airport Parking möts av en toppmodern servicebyggnad som erbjuder bland annat Wi-Fi, flyginformation och incheckning möjligheter och sittplatser med tillgång till varu- och kaffeautomat samt toaletter med skötbord.

Konceptet Nearby Parking & Nearby Hotel vänder sig främst till resenärer inkom kategorierna; familjer, privatpersoner och företag med fokus på att komma undan med några extra slantar I plånboken.

Företagserbjudandet innehåller flexibla betalningslösningar som passar så väl stora som små företag, garanterat samma plats och snabbaste shuttle transporten.

Familjepaketet innehåller en smidig transport till och från Arlanda, där kunden inte behöver anpassa sig till busstider utan vi anpassar oss efter kunderna. Det brukar bli enklast då!

Ägaren Stefan Pedersen säger:

- Nearby Airport Parking Arlanda är först ut i det nystartade konceptet i Nearby Group. Vi öppnar parkeringen på Arlanda som ett första steg och ser redan en stor efterfrågan för fler och billigare parkeringslösningar, vilket också är vårt mål. Det ska bli en intressant och spännande resa att arbeta med och följa vår egna utveckling.

• Semester

• hotell
  • nearbyparking
  • arlanda
  • märsta
  • parkering
  • resa
  • sas
  • ving
  • apollo
  • tui
  • norweigen
  • sigtuna
  • långtidsparkering
  • swedavia
  • flygplats
  • airport
  • skavsta

Nearby Group kommer ha olika lösningar både för privat kunder och företag att kunna bo och parkera i närheten av centrala knutpunkter. Så som flygplatser, centralstationer, arena och mässområden.

Julia Tivelius

Presskontakt General Manager