När livet leker - SIA Glass-seglare i Tall Ships Races!

När livet leker - SIA Glass-seglare i Tall Ships Races!

SIA Glass är stolt samarbetspartner till The Tall Ships Races 2017 och tävlar ut en plats i besättningen på ett av fartygen i den internationella havskappseglingen. – Tanken med Tall Ships Races är att skapa gemenskap mellan ungdomar från hela världen. Det är en fin tanke som vi gärna medverkar till, säger marknadschefen Stefan Carlsson.

Glassig seglats

Den som är mellan 15 och 25 år och simkunnig kan vara med och ansöka om en trainee-plats i årets havskappsegling. Den person som är mest motiverad tar en plats i besättningen på ett av de vackra fartygen under havskappseglingens första etapp mellan Halmstad och Kotka i Finland.

– SIA Glass kommer definitivt att finnas på kajen när folkfesten drar igång den 30 juni och när fartygen lämnar kajen i Halmstad den 3 juli. Men redan nu öppnar ansökan till traineeuppdraget på vår hemsida. Vi hoppas få skicka iväg någon som är riktigt taggad på en helt unik upplevelse - med salta vindar, kamratskap och dagar när livet leker.

The Tall Ships Races samlar runt hundra fartyg från ett tjugotal länder. Mellan 3 000 och 4 000 ungdomar kommer att finnas med på seglatsen i Östersjön med förväntad målgång den 5 augusti i Szczecin i Polen.

För mer information:

Stefan Carlsson, Vice VD, Marknadschef

Stefan.c@siaglass.se

All vår glass produceras i Sverige av färsk grädde. SIA Glass låter miljötänkandet genomsyra produktionen. Vi lever på landet - naturligt och nära jordbruket. Det är en del av vardagen. Det handlar inte om tillfälliga trender utan om en medveten långsiktig hållning för framtiden. Vår ambition är att inom några år skapa ett eget klimateffektivt kretslopp.