Tomteglass med smak av lussebulle

SIA Glass önskar god jul: Tomteglass med smak av lussebulle!

Är ni redo? I oktober marscherar Tomteglass 2018 ut i butikerna med en ljuvligt julig smak i begränsad upplaga. Så från oss alla till er alla: En krämig glassig god jul med smak av lussebulle. Mmmm!

Godast på julbordet
SIA Glass i halländska Slöinge håller på sina traditioner. – Vår glass tillverkas alltid av färsk svensk grädde och de bästa råvarorna. Vi har dessutom en fin årlig jultradition att släppa en Tomteglass av hög kvalitet. Årets recept på en riktigt god jul är en skopa gräddglass som smakar lussebulle och saffran med härligt tuggmotstånd från mjuka och söta degbitar. Ingen jäsning, ingen knådning, bara njutning, säger Stefan Carlsson som är vice VD på SIA Glass.

Räkna med julrusch
Årets Tomteglass kommer ut i en extra julfin förpackning på 0,5 liter. En limited edition på tillfälligt besök i butikerna från och med mitten av oktober. – Tomteglassen är en supersuccé. Förra året tog den slut redan vid första advent. Även i år är upplagan begränsad, men vi hoppas att alla som vill ska få dansa ringdans av glasslycka hela vägen fram till julafton.

Tomteglass finns i butik från 15 oktober.

Välkommen med frågor kring pressreleasen:

Stefan Carlsson, Vice VD

E-post: stefan.c@siaglass.se

SIA Glass är ett familjeföretag med hjärtat i halländska Slöinge. Företaget tillhör Bertekoncernen som är Sveriges äldsta familjeägda företag med anor sedan 1569. 1961 startade SIA Glass sin glasstillverkning. Vi låter miljötänkandet genomsyra produktionen. Vi lever på landet - naturligt och nära jordbruket.

• All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet
  • Alltid färsk grädde från 3 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård
  • 90 % av våra råvaror kommer från Sverige