Årets Sibylling 2014 är från Säffle

Årets Sibylling 2014 är från Säffle

För andra året i rad är det mer än en pristagare som utses till Årets Sibylling. Den här gången är det bröderna Roger, Eddy och Chadi Fayad som prisas både för sina insatser i den egna restaurangen i Säffle och som värdiga ambassadörer för Sibyllakedjan.

Det har bara gått lite mer än två år sedan deras Sibyllarestaurang totalförstördes i en brand. Sedan dess har de hunnit bygga en helt ny restaurang, blivit utsedda till Årets företagare i Säffle och nu alltså fått utmärkelsen Årets Sibylling 2014.

–Det är knappt man tror att det är sant och vi är grymt stolta över att Sibylla ger oss det här priset. Vi vet hur hård konkurrensen är inom kedjan, säger Roger Fayad, som driver Sibyllarestaurangen med sina bröder Chadi och Eddy.

Han berättar att priset skapar en stolthet på en ort som suktar efter positiva nyheter och att Säffleborna ser utmärkelsen lite som sin egen.

-Våra politiker är också väldigt glada över att ett lokalt företag uppmärksammas på det här viset.

Snart öppnar de en helt ny Sibylla i Åmål, men de är inte nöjda med detta utan Roger avslöjar att de också har planer på en tredje restaurang.

– Ja, så är det. Vi tittar nu på lite olika lägen och hoppas kunna presentera lite mer konkreta etableringsplaner inom kort.

Motivering

Årets Sibylling motiveras med en fantastisk comeback tillsammans med en långsiktig positiv utveckling. Sibyllarestaurangen i Säffle har från 2010 till 2014 fördubblat sin omsättning, och det ska tilläggas att utvecklingen 2015 fortsätter starkt med en ökning på hela 24 %. De har en positiv inställning, är lösningsorienterade, lyhörda, omtyckta, engagerade, ser möjligheter istället för problem och har en tacksam inställning till den hjälp de får av kedjan och kollegor. Roger, Eddy och Chadi Fayad har verkligen visat att teamwork är ett vinnande koncept.

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Franchisekedjan, som består av drygt 170 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se