Den nya restaurangen i Birsta City redo för invigning.

Flera profiletableringar för en Sibyllakedja i medvind

- nya restauranger i Östersund, Enköping och på Birsta City

Inom bara någon vecka gör Sibylla tre nyetableringar som ytterligare stärker kedjans profil och som är resultatet av flera års målmedvetet arbete med att höja kedjans kvalitet. Under andra halvan av oktober öppnar nya restauranger i Östersund, Enköping samt i köpcentret Birsta City utanför Sundsvall.

På stadsdelen Norr i Östersund öppnar kedjans första drive in-restaurang i Jämtland, en stad och en region som av tradition är ett mycket starkt fäste för Sibylla. Restaurangen, som etableras direkt intill en ICA Maxi på ett av Östersunds mest expansiva handels- och bostadsområden, är på cirka 240 kvadratmeter och rymmer 70 sittande gäster. Interiör och exteriör är byggd enligt kedjans nya, moderna restaurang- och designkoncept.

Även i Enköping handlar det om en drive in-restaurang av samma typ som den i Östersund. Restaurangen har ett utpräglat trafikläge i det så kallade Skälbykorset där E18 möter riksväg 70, där det enligt Trafikverket passerar över 35 000 fordon varje dygn.

På Birsta City – ett av Sveriges största och mest populära köpcentrum – tar Sibylla en av de mer attraktiva platserna på centrets food court. Här öppnade i dagarna en 240 kvadratmeter stor restauranglokal med plats för närmare 80 gäster.

För VD Joakim Carlsson är de senaste etableringarna ännu ett kvitto på att kedjan är på rätt väg och att Sibylla höjt sin status på marknaden.

- Det mesta pekar åt rätt håll just nu och vi har jobbat hårt för att höja vår nivå. Den senaste NKI-undersökningen visar också att våra gäster är mer nöjda med oss, framför allt när det gäller service och bemötande.

- Effekten blir att Sibyllakedjan upplevs som mer attraktiv och vi kommer lättare åt de bästa lägena i våra tillväxtområden. Därför ser vi lite av en ketchupeffekt inom etablering just nu, säger Joakim.

Joakim Carlsson

VD Sibyllakedjan

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibylla-kedjan består av drygt 160 restauranger från Ystad i söder till Kiruna i norr. Sibylla bjuder på en riktigt svensk snabbmatsupplevelse, med fokus på att gästerna skall ”Ha det gott!”. Vi vill bjuda på nylagad, god mat och ett bemötande fullt av hjärta, med en ambition om att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibylla-kedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se