Nya Sibylla Viksjö blir ett av Sibyllakedjans flaggskepp i Stockholmsområdet.

Nya Sibylla Viksjö siktar på tillväxt

Sedan mitten av april har Sibylla i Viksjö varit en byggarbetsplats, men den 21 september är det äntligen dags för nypremiär. Under byggtiden har restaurangen förvandlats från ett mer traditionellt gatukök till en modern fast food-anläggning med drive in för bilburna matgäster.

- Restaurangen är byggd enligt det allra senaste Sibyllakonceptet och det blir något helt annat än vad mina gäster varit vana vid tidigare. Nu har vi en modern restaurang av senaste snitt som blir något av Sibyllakedjans flaggskepp i Stockholmsområdet, berättar en stolt Halil Polat, som driver Sibylla Viksjö sedan 2010.

Då gjorde han en stor renovering både in- och utvändigt, men i takt med att både närområdet och Sibyllakedjan utvecklats har tankarna på en expansion växt fram.

- Det byggs nytt över allt häromkring och inflyttningen till Järfälla kommun är ju stor. Samtidigt har jag kunna följa hur många av mina kolleger i Sibyllakedjan etablerat nya restauranger med framgång, så till slut fattade jag mod och bestämde mig för att satsa på något nytt.

Fler sittplatser
Satsningen ger Halil och hans medarbetare helt nya möjligheter att växa, inte minst för att antalet sittplatser utökats från 32 till 76. Med sitt läge intill Järfällavägen och Mälarvägen var det också självklart att utrusta den nya restaurangen med en drive in, för att underlätta för bilburna gäster. Samtidigt har det blivit mer plats i både själva köksdelen och för bakutrymmen som kyl- och frysrum, omklädningsrum och kontor.

- Tidigare hade vi gäster som vände i dörren för att det var för fullt i serveringen och det hoppas jag att vi ska kunna undvika nu. Att vi dessutom har en drive in gör att trycket på serveringsytan inte kommer vara lika högt, tror Halil.

- Målet är att öka försäljningen med åtminstone 30-40 procent på årsbasis. Det bör vara möjligt med de förutsättningar som vi har fått nu.

Halil Polat, Sibylla Viksjö

Joakim Carlsson, VD Sibylakedjan