Sibylla lanserar en ny förpackningsdesign

Sibylla lanserar en ny förpackningsdesign

Sibylla tar nu plats i en helt ny kostym som ett steg i kedjans förflyttning från ”gatukök” till en modern svensk snabbmatskedja. En viktig pusselbit i den nya visuella identiteten är förpackningarna som i vår får ett helt nytt utseende.

– I samband med att vi för ett par år sedan beslutade att göra en total genomlysning av varumärket, vår profil och position på marknaden, så anlitade vi reklambyrån Volt i Stockholm. Nu börjar vi se konkreta resultat av det arbetet, som omfattar allt från den grafiska profilen till interiördesignen i restaurangerna, arbetskläder, menyer och förpackningsdesign, säger Sibyllakedjans marknadschef Lena Lundvall.

För den som besöker Sibylla på Mall of Scandinavia i Stockholm blir de utseendemässiga förändringarna tydliga, en modern restaurangmiljö som kommer stå modell för kedjans kommande etableringar i fler attraktiva lägen.

Den nya förpackningsdesignen som nu lanseras är framtagen för att förstärka och matcha det utvecklade restaurangkonceptetet.

– Interiördesignen innehåller olika träslag, kombinerade med varma toner och starka accentfärger, vilket också legat till grund för arbetet med förpackningsdesignen. Där valde vi en liknande väg med naturfärgade material som kontrasteras med mer färgstarka inslag, berättar Michael Lee Bjerkö, designer på Volt.

– Vi har även färgkodat de olika menystorlekarna för att göra det tydligare för gästerna, säger Michael.

Totalt sett handlar det om över 20 olika förpackningstyper, allt från hamburgerfickor till dryckesbägare, och det nya utseendet är ett rejält avsteg från de tidigare förpackningarna i de traditionella Sibyllafärgerna rött och blått.

Lena Lundvall

Marknadschef Sibyllakedjan