Sibylla ökade försäljningen med 8,3% 2010

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 09:08 CET

-      Resultatet är mycket glädjande, inte minst med tanke på att den extrema vintern påverkade      affärerna negativt i slutet av året. Det här visar att vi växer väsentligt mer än marknaden i övrigt,     säger Stefan Laffranchi.

Satsningar som betalar sig

Han förklarar att den positiva utvecklingen är ett resultat av de investeringar och satsningar som har gjorts det senaste året:

• Ökad satsning på lokal marknadsföring. Under förra året satsade kedjan och franchisetagarna mer än någonsin på lokala marknadsaktiviteter.
  • Tydligare krav på franchisetagarna. Ett intensivt konceptarbete har ökat förståelsen för kedjans höga ambitioner vad gäller service och kvalitet.
  • Högre standard. Omfattande investeringar från såväl Sibyllakedjan som enskilda franchisetagare har höjt standarden på Sibyllaköken. Bara det senaste året har ett 50-tal kök byggts om.
  • Större fokus på produktutveckling. Under 2010 har det lanserats flera nya och uppskattade hamburgarportioner.
  • Nytt designkoncept. I slutet av året sjösattes kedjans nya designkoncept i Bollnäs, som kommer att följas av liknande anläggningar och nyetableringar i Västervik, Örebro och Västerås under 2011.

Stefan Laffranchi, VD Sibylla              Dennis Sundberg, marknadschef Sibylla

Tel. 070-256 07 04                         Tel. 070-540 91 17

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibyllakedjan, som omfattar drygt 180 kök, från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se

Kommentarer (0)