Den nya Sibyllarestaurangen vid Kållered Köpstad är byggd i samma fastighet som Hotell Eken, och med en Drive In blir det enkelt för förbipassaerande bilister att köpa sin mat.

Sibylla öppnar i Kållered Köpstad

För två år sedan blev Nicklas Aminoff och kollegan Alexander Ras-Vidal en del av Sibyllakedjan, när de med stor framgång tog över Sibyllarestaurangen i Mölnlycke. Nu har de fått aptit på att växa och utvecklas, och inom kort öppnar de båda kompanjonerna sin andra Sibylla – denna gång i Kållered Köpstad.

- När vi fick höra talas om att det här läget var ledigt och att Sibylla blivit erbjudna om att etablera en ny restaurang här, kändes det helt rätt för vår del att expandera som franchisetagare inom kedjan. Det ska bli väldigt spännande att få arbeta med något helt nytt från grunden och med ett annat typ av läge än det vi har i Mölnlycke, säger Alexander Ras-Vidal.

Premiären för den nya restaurangen är den 27 april, och med sitt läge vid E6 och huvudinfarten till Kållered Köpstad hoppas man kunna attrahera många förbipasserande trafikanter. Restaurangen är även utrustad med en ”drive in” för att underlätta för alla bilburna gäster. Dessutom delar man fastighet med ett nytt hotell, Hotell Eken, som förhoppningsvis också kommer bidra till ett bra gästunderlag för Sibyllarestaurangen.

- Även om det redan finns många olika matkoncept i området, tror vi att det bara är positivt med ökad valfrihet och ett större utbud för gästerna att välja mellan.

Interiört bjuder restaurangen på Sibyllakedjans nya, moderna restaurangkoncept och här kommer det finnas plats för ca 50 sittande matgäster. Sommartid ökas kapaciteten med ca 30 sittplatser utomhus. Öppettiderna kommer att vara 10.00-22.00 alla dagar i veckan. Sibyllaetableringen innebär att Mölndal tillförs 12-15 nya arbetstillfällen.

Alexander Ras-Vidal
Sibylla Kållered Köpstad