Sigma i framkant när det gäller att investera i forskning och utveckling

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2019 13:27 CEST

I Ny Tekniks stora kartläggning av vilka företag som lägger mest resurser på FoU i Sverige hamnar Sigma på sjunde plats. Det visar att Sigma ligger i framkant när det gäller forskning och utveckling.

Ny Tekniks sammanställning handlar främst om bolagens egna medarbetare som arbetar med forskning och utveckling. Men en del företag på listan anlitar även många konsulter i FoU-projekt, konstaterar man i denna artikel. Det gäller särskilt fordonsindustrin som är ett av Sigmas fokusområden vad gäller FoU.

- Vårt R&D-område sträcker sig över flera olika branscher och just nu är Automotive extra spännande, med tanke på allt som händer med självkörande bilar, elektrifiering och telematik, säger Dan Jonsson, Division Manager, Professional Services på Sigma IT.

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 4400 medarbetare i 14 länder.