Ahmed Krayem Consultant Unit Manager på Sigma i Skövde

Sigma storsatsar i Skaraborg och rekryterar flera medarbetare

Sigma IT Consulting i Skövde har utsett Ahmed Krayem till ny kontorschef. Han har arbetat i IT-branschen i många år och tidigare bland annat varit försäljningschef på InExchange och som kontorschef byggt upp Elan IT.

– Jag har en lång erfarenhet av att bygga upp långvariga relationer med både medarbetare och kunder. Att lösa kunders behov inom IT är min hemmaplan. Det får i sin tur mina kollegor att utvecklas och våra kunder att öka sin lönsamhet och effektivitet.

Sigma Skaraborg är en ”one stop shop” för alla verksamheters IT-behov och alla kompetenser inom IT i regionen. Genom ett brett kontaktnät och kompetenser kommer vi kunna ombesörja alla behov. Vi vill vara kundens och konsultens mötesplats nummer 1, säger Ahmed Krayem.

Sigma tror på framtiden – inför Welcome Home Bonus

Sverige befinner sig i en högkonjunktur och aldrig tidigare har det varit så hett på IT-marknaden. IT tar allt mer plats i varje företag och organisation. För tillväxtföretag kan IT i form av digitalisering, systemoptimering, utveckling av kommunikationer och effektivisering av produktion mildra potentiell växtvärk.

– När man tar hjälp av Sigma så kan man lita på att projekten går i hamn och att rätt kompetenser bidrar till att optimera organisationens berörda delar.

– Vi kan hjälpa till med allt från det avancerade projektet eller helhetsåtaganden till att erbjuda en kompetensbredd från juniora till seniora kompetenser. Med den bredden vill vi bygga långsiktiga relationer och partnerskap, säger Ahmed Krayem.

Att det är hett på IT-marknaden märks även på Sigma i Skövde. Efterfrågan på systemutvecklare och andra IT-konsulter är stor och inom ett år ska man vara 20 konsulter. Därefter beräknas verksamheten växa med 11 konsulter per år.

Ahmed poängterar att rekryteringen av IT-konsulter har högsta prioritet. Och för att attrahera kompetens har Sigma infört en Welcome Home Bonus på 50 000 kr. Bonusen är en extra puff för att locka personer, som kommer från Skövde, tillbaka till hemtrakterna.

– Man kanske har studerat eller arbetat på annan ort några år och börjat fundera på vilka möjligheter som finns i Skaraborg. Då ska Sigma i Skövde vara första alternativ och Welcome Home Bonusen en rejäl morot, förklarar Ahmed.

Sigma kan även hjälpa till med bostadstips, jobbtips till respektive och eventuellt bidra ekonomiskt om det är en omfattande flytt.

Som en av pionjärerna inom IT-branschen, har Sigmakoncernen idag en stabil och trygg verksamhet med ca 3200 anställda. Verksamheten omfattar allt från IT och samhällsbyggnad, till klassisk ingenjörsteknik.

Inom Sigma finns en stor optimism. Genom att ligga i framkant, med IT-tjänster och affärsutveckling, finns det möjlighet att utveckla och leverera lösningar som bidrar till en bättre morgondag, i både Sverige och världen.

Sedan många år finns också ett stort socialt engagemang genom Star for Life, som verkar för att minska spridningen av hiv och aids i Sydafrika och Namibia. Man gör det genom att ge barn och ungdomar inspiration och motivation så att de själva får möjlighet att påverka sin framtid och uppfylla sina drömmar.

Många anställda på Sigma i Skövde engagerar sig också i Star for Life och har även besökt projektet i Sydafrika, vilket ger arbetet en extra dimension.

Stor efterfrågan i Skövde

På Sigma ser man nu stora möjligheter i och med att regionen växer.

Ahmed Krayem tror inte att det kommer bli svårt att rekrytera, även om konkurrensen om bra medarbetare är stor.

– Sigma kan erbjuda många spännande uppdrag inom den senaste tekniken. Vi har även en etablerad form för kunskapsöverföring och utveckling, som alla inom företaget kan ta del av. Gemensamma aktiviteter och vårt engagemang i Star for Life hjälper också till att skapa en gemenskap bland alla som jobbar här, säger Ahmed Krayem.

Det expansiva och kreativa företagsklimatet, och inte minst ett bra samarbete mellan näringslivet och kommunen, är också positivt för att locka personer från andra regioner till Skaraborg.

Fakta om Sigma

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Totalt har Sigma ca 3 400 anställda i 11 länder. I Sverige har Sigma IT Consulting kontor i 17 städer.

Fakta om Star for Life
Startades av Christin och Dan Olofsson 2005. Programmet har nått över 250 000 elever och deras familjer. I Sverige kallas projektet Marching for Love. I alla länder är musik ett viktigt verktyg för att nå ut med budskapet.

Ahmed Krayem
Kontorschef på Sigma i Skövde
ahmed.krayem@sigma.se
Tel 0766-433306

Intressanta länkar
Sigmaitc.se
Starforlife.se
1000jobb.nu

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 3 400 medarbetare i elva länder.