Vardagsrum och kök i visningslägenheten

Sista lägenheterna hyrs ut i trygghetsboendet Palsternackan

Nu får Solnas seniorer en sista chans att knipa en nybyggd hyresrätt i Solnas första trygghetsboende Palsternackan i Huvudsta. Därefter går eventuellt återstående lägenheter vidare till Bostadsförmedlingen.

De första visningarna har varit välbesökta och en stor del av lägenheterna är redan uthyrda. Men det finns fortfarande lediga lägenheter kvar.

Måndag den 1 april läggs de lediga lägenheterna ut på Signalistens webbsida för intresseanmälan. På tisdag den 2 april och tisdag den 9 april blir det två nya visningar.

-De ljusa, moderna lägenheterna i Palsternackan har nära till både stad och natur men också till service för den som behöver, säger Magnus Nilsson, styrelseordförande (M) på Signalisten.

Palsternackan riktar sig till personer som är 60 år eller äldre, och vi prioriterar dig som är folkbokförd i Sona stad.

De som eventuellt blir kvar efter den här visningsomgången går vidare för uthyrning via Bostadsförmedlingen.

Om Palsternackan
Trygghetsboendet Palsternackan ligger på Jungfrudansen i Huvudsta och består av 77 lägenheter i storlekar om 1–3 rum och kök. I bottenplan finns en trevlig gemensamhetslokal. Trygghetsboende kombinerar ett självständigt, tryggt boende med närhet till stöd och service. Alldeles intill Palsternackan ligger Skoga Äldrecentrum som drivs av Solna stad. Här finns seniorverksamheter, café och lunchservering. På promenadavstånd ligger Huvudsta gård, Huvudsta gamla slott och ett Huvudsta Centrum med tunnelbanans blå linje.

Läs mer på www.signalisten.se/palsternackan