På gång inom SigtunaHems bostadssociala verksamhet …

Nu har jag tillbringat de senaste dagarna med att grotta ner mig i statistik. Sådant som resultatet av senaste kundundersökningen, boendeprofiler, omflyttningsstatistik, inflyttningsstatistik. Och därtill försökt ta del av all information från samarbetspartners som påverkar vår bostadssociala verksamhet  på olika sätt. Allt för att få ett så heltäckande underlag som möjligt nu när verksamhetsplanen för 2012 ska formuleras och budgeteras.

Bostadssocial verksamhet. Många kanske undrar vad det är sett ur ett bostadsföretags synvinkel. För oss handlar det om behov i våra bostadsområden som man inte löser med hammare och spik, krattor och räfsor. Det handlar mer om livet mellan husen. Det som en del brukar kalla mjuka frågor. Själv tycker jag definitionen Trivsel och Trygghet passar ganska bra. För det är väl ytterst det, det handlar om. Trivsamma och trygga bostadsområden är en förutsättning för att en bra dag ska börja hemma.

Läs hela inlägget i SigtunaHem Bloggen »