82,4 procent gör tummen upp för SigtunaHems service!

För fjärde året i rad mäter SigtunaHem ”nöjd kund index” med AktivBo. Och för fjärde gången i rad ökar antalet nöjda hyresgäster, i alla fall antalet nöjda med vår service. Ökningen från mätningen 2011 var dessutom rekordstor – 2,8 procent. Förra året vann vi en ”Kristall”- bostadsbranschens motsvarigheter till filmens Oscar- efter en ökning motsvarande 0,7 procent. Var ska det sluta i år?

Mest ökade serviceindex i Valsta – drygt 5 procent. Sigtuna och Märsta ligger kvar på otroligt höga nivåer, Sigtuna närmare 87 procent nöjda hyresgäster. Fantastiskt. Kanske undrar du vad som ligger bakom den här utvecklingen? Jo, bland annat ökade satsningar på rent och snyggt. Städfrekvensen i allmänna utrymmen har ökat, ronderingen av miljöhusen intensifierats och skräpplockningen tilltagit. En helt annan bidragande orsak skulle jag vilja påstå är att vi alla på SigtunaHem tar både hyresgäster och vår uppgift på största allvar. Har man som vision ”Sveriges mest nöjda hyresgäster” är det en absolut förutsättning. Och även om resultatet av den här undersökningen gjorde det än roligare att gå till jobbet, är vi förstås inte nöjda förrän vi nått ända fram. För det behöver vi din hjälp – därför ser vi synpunkter som en gåva.

Läs hela @nyhetsbrevet här »