Glimten - Besök Sigtuna - En gränslös mötesplats

I SigtunaHem har vi slagit rekord. Aldrig tidigare har intresset för våra hyresrätter varit större. Flera hundra står på kö för ett splitternytt hyreskontrakt till vårt senaste bygge, Övre Ekilla. Störst intresse har ungdomar och unga vuxna visat, det vill säga de som ännu inte fyllt 30 år.

Nu håller vi på att teckna kontrakt. Och det är nu det kanske allra viktigaste arbetet börjar. Att bygga goda och långvariga relationer. Vi gör det på vårt alldeles egna sätt, tillsammans med våra nya hyresgäster. Resultatet kommer visa sig i utsmyckningen av trapphus, anläggningen av gårdarna och trivseln bland de nya grannarna. Kaxigt? Nej, självklart. Missade du chansen till ett splitternytt hyreskontrakt så misströsta inte. Med det här numret av Glimten får du reda på vad vi planerar för framtiden och när i tiden vi räknar med nästa inflyttning.

Sigtuna är som många vet känt för sin rika historia, sitt strategiska läge, sin viktiga roll som mötesplats och sitt stora utbud av kulturupplevelser. Mötesplatsen Sigtuna, som lockar besökare från när och fjärran, får stort utrymme i det här numret. Liksom kulturen. Kulturens värde finns självklart i den konstnärliga processen och upplevelsen men också i det faktum att kulturen skapar mening, kunskap och ger fler dimensioner åt våra liv. En mycket betydelsefull person i det sammanhanget är Michael Brask som du möter i det här numret av Glimten, rektor för Kulturskolan med över 1 000 elever, som står i startgroparna för att flytta till nya, ändamålsenliga och centralt belägna lokaler.

Och så nyheten som slog ned som en bomb. Hultsfredsfestival i Sigtuna! Snacka om kioskvältare. SigtunaHem vill förstås vara först med att bjuda på de mest snaskiga nyheterna, häftigaste musikupplevelserna och senaste skvallret. Och söker därför en bloggare eller bloggerska inifrån festivalområdet. Intresserad? Missa inte chansen att vara med i utlottningen av ett tredagarspass!

Musikintresserade som inte gillar att campa kanske hellre väljer att övernatta på flygplatshotellet Clarion Arlanda. Det senaste av norske hotellkungen Petter Stordalens tillskott. Tillhör du den lyckliga skara som redan bor i kommunen men vill få en annorlunda upplevelse i spännande flygplatsmiljö, så bjuder Clarion Arlanda dessutom på en kulinarisk upplevelse hos Kitchen&Table på 12:e våningen. Jag lovar, du blir inte besviken. I hissen på väg upp kanske du möts av ett välkänt leende. Det är förmodligen Jessica Norgren, Clarion Arlandas alltigenom superproffsiga hotellchef. Märstabo. Och huvudperson i detta fullspäckade nummer av Glimten.

Trevlig läsning och vårliga hälsningar önskar jag dig!

Marina Ekdal, marknadschef SigtunaHem
Mig når du säkrast via mailen,
marina.ekdal@sigtunahem.se eller 08-591 796 58