Kundsynpunkter - en gåva!

Och tack för allt engagemang! Ovärderligt för vår utveckling och målsättning, Sveriges mest nöjda hyresgäster. Så fortsätt bidra genom att framföra vad du tycker, idéer, saker vi kan göra bättre och annorlunda.

Januari månads skörd blev tyvärr inte så stor som tidigare – vi fick in 16 synpunkter. Som i mångt och mycket handlade om upplevda brister i förvaltningen och i vår service. Jag vill här och redan nu påminna om vikten av att alltid göra en serviceanmälan när du tycker något är fel, fult, ur funktion eller motsvarande. Oavsett om det är i lägenheten, trapphuset, tvättstugan eller ute på gården. Att en serviceanmälan görs är en förutsättning för att vi ska veta om bristen och vidta åtgärder. Dessutom är det ovärderlig information för oss när vi ska följa upp verksamheten och bland annat fördela resurser.

Förutom synpunkter på saker som är fel, undermålig service, dålig information etcetera. Vore det oerhört värdefullt för oss på Sigtunahem om vi också överöstes med kundsynpunkter på hur vi på bästa sätt kan utvecklas. Hur tycker du vi ska bygga- och utforma våra bostäder och bostadsområden för att passa just dina behov i framtiden? Hur vill till exempel du bo när du blir gammal? Vad är viktigt att tänka på när vi planerar trygghetsboende för dig 70+? Visavi, hur vill du bo som är ung och på väg att flytta hemifrån? Vad är viktigt för dig i boendet? Ordet är fritt – förbättringsförslag kan vi aldrig få för många. Och vi lovar att återkomma med regelbunden information om hur vi förvaltar alla goda idéer.

På gång i SigtunaHem just nu är ett snart "första spadtag" för byggnationen av totalt 210 yteffektiva lägenheter i Valsta centrum. Vi siktar på mitten av april. Som modell står Övre Ekilla och precis som där, är det Lindbäcks bygg AB som bygger. Vi återkommer om ytterligare detaljer lite närmare april månad. Utöver byggnation planerar vi för vårt 60-års jubileum som går av stapeln i maj, juni. Och så är vi i full gång att producera nästa nummer av Glimten. Där väntas hela jubileumsprogrammet presenteras och där bjuder vi dig och alla andra hyresgäster på överraskningar. Utkommer med start den 7 maj.

Tack för hjälpen och för ett gott samarbete!
Marina Ekdal, marknadschef