Nu behöver SigtunaHem Sveriges bästa informatör/redaktör för webb och sociala medier

SigtunaHem när en vision – Sveriges mest nöjda hyresgäster . Den följer oss dygnets alla timmar. Och vi har kommit en bra bit på väg. Vi bygger om och bygger nytt, vi renoverar och utvecklar. Men framförallt, vi löser allsköns behov av hjälp och service, med hjärta och oftast - ett leende på läpparna. Oavsett hyresgäst eller kund i vår intressebank ser vi alla människor som unika, vi bygger unika relationer. Självklart kan vi bli bättre. Inte minst på att vara tydligare, mer personliga och frekventa både i vår information och kommunikation. På att konceptuera och paketera vårt varumärke också i den digitala och sociala medievärlden. Här kommer just du in i bilden. Du som tycker det här låter spännande och utmanande, som vill axla en ny- och mycket viktig funktion på vår marknadsavdelning. Vi letar nämligen med ljus och lykta efter Sveriges bästa, informatör/redaktör för webb och sociala medier.

VI HAR PRECIS INSTALLERAT NYA AFFÄRSSYSTEM inklusive marknadssystem och är i fas att lansera en ny hemsida. Med det följer en hög ambition att utveckla vår digitala service, kommunikation och synlighet på webb och i sociala medier. Vi är i stort behov av dig som förstår digital kommunikation och lever med den sociala webben. Som har känsla för tonalitet, som enkelt och kreativt förstår hur man kommunicerar med allsköns olika målgrupper, som är duktig skribent, allmänbildad och omvärldsorienterad.

SOM PERSON ÄR DU FÖRMODLIGEN mycket strukturerad och systematisk, men samtidigt kreativ och engagerad. Och har några års erfarenhet av kommunikation i digitala kanaler, kanske som informatör alt kommunikatör på byrå eller från en marknads- eller informationsavdelning på företag. Kanske är du utbildad vid Berghs eller motsvarande.

VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN finns ytterligare detaljer på vår hemsida. Eller kan du kontakta mig, Marina Ekdal, marknadschef, 08-591 796 58. Intresserad? Tveka inte maila din ansökan till katarina.karlsson@sigtunahem.se.

Rekryteringsprocessen pågår till vi hittat rätt person.
Tillträde så fort som möjligt.