Äntligen bygger vi nytt i Rosersberg! Smått och yteffektivt i Märsta.

På Drottningvägen i Rosersberg blir det sex nya lägenheter fördelade på tvåor och treor.

Flitens penna glöder på SigtunaHem som fortsätter svara upp mot den stora inflyttningen till Stockholmstrakten. Den här gången handlar det om att bygga om tidigare förskolor. På Drottningvägen i Rosersberg planeras för sex nya lägenheter, tre lägenheter om tre rum och kök, tre om två.

- Det blir väldigt exklusiva lägenheter, i klass med den allra senaste nyproduktionen. Samtliga i markplan med egen entré, vackra uteplatser avskilda med pergolor, kallförråd på tomten, badrum med värmegolv, berättar Jenny Berglund, byggchef, SigtunaHem.

Treorna rymmer mellan 64 och 70 kvadratmeter. Tvåorna, mellan 48 och 54 kvadratmeter.

Även i de centrala delarna av Märsta finns en före detta förskola som planeras för bostäder, små och yteffektiva. Nästan bara ettor. Den aktuella fastigheten har adress Tallstigen 23-25.

- Det här projektet borde tilltala ungdomar. Åtta ettor i markplan med egen ingång och uteplats. Samt en trea. Också dessa lägenheter byggs om i klass med vår senaste nyproduktion.

- Med tanke på yteffektiviteten tror vi hyrorna landar på relativt rimliga nivåer, avslutar Jenny Berglund.

Ettorna är på mellan 35 och 53 kvadratmeter, trean på 78.

Inflyttning på Drottningvägen beräknas till månadsskiftet november, december På Tallstigen, våren 2012. Just nu pågår upphandling av byggentreprenad på Drottningvägen

Ytterligare upplysningar lämnas av byggchef Jenny Berglund, 08-591 796 19 alt 070-420 10 22.