Glimten nr 2 2011

Därför är det inte alls svårt att vara ansvarig för kommunikationsfrågorna på ett så välskött bostadsföretag som SigtunaHem. Däremot är det både spännande och utmanande, inte minst i tider som dessa. Det händer ju så mycket och så fort även för oss initierade. En spegelbild av den tid vi lever i.

Det gäller att gilla läget, brukar man ju få höra. Och gilla läget gör vi. Vem kan ogilla att verka och bo i Sveriges snabbast växande kommun? Ett av flera skäl till att SigtunaHem blev föremål för en miljardaffär här under hösten. Om den kan du läsa mer om på sidan 26 och framåt i detta nummer av Glimten.

En av konsekvenserna av den stora miljardaffären blir att 1 102 av SigtunaHems hushåll får ny hyresvärd från februari nästa år: Rikshem. Somliga kanske – precis som vi – tycker att det är lite sentimentalt, någon annan kanske välkomnar bytet. Vad vet jag. Vi är ju alla olika. Vi tröstar oss med att det ändå fylls på med nya hushåll. Redan i december flyttar ytterligare 22 familjer in på Blomstervägen i Steningehöjden. Vi träffade dem på visning i augusti. Deras kommentarer och första intryck presenteras på sidan 8.

Kanske någon av alla nya hyresgäster har en dold talang? Bland SigtunaHems boenden verkar det finnas en aldrig sinande talangfylld, inte minst musikalisk, ådra. Vi har intervjuat en musikproducent och en röstcoach som ligger bakom ett otal av nästa generation sång-, dans- och musikalartister. Eleonor Holm och Terry McLeod. Och båda visade sig vara hyresgäster hos … SigtunaHem – så klart!

Trevlig läsning önskar jag dig i höstmörkret.
Varma hälsningar,
Marina Ekdal, redaktör och marknadschef