​Ibrahim Khalifa ny styrelseordförande i SigtunaHem

Kommunstyrelsen i Sigtunas ordförande Ibrahim Khalifa (S) är ny styrelseordförande i SigtunaHem.

– Jag är väldigt glad över att ha blivit vald till styrelseordförande i SigtunaHem, säger Ibrahim Khalifa.

– I ett läge där Sigtuna växter kraftigt och bostadsbristen är stor i hela Stockholmsregionen är SigtunaHem en viktig aktör för nya bostäder och tillväxt i vår kommun.

Kommunfullmäktige i Sigtuna utsåg Ibrahim Khalifa till ny styrelseordförande i SigtunaHem vid fullmäktigesammanträde den 9 mars, och beslutet fastställdes i samband med SigtunaHems extra bolagsstämma som hölls onsdag 5 april.

För mer information, kontakta:
Sara Bertilsson (S), politisk sekreterare
sara.bertilsson@sigtuna.se

SigtunaHem är ett kommunägt bostadsföretag verksamt i Sigtuna kommun som äger och förvaltar 4 700 lägenheter med hyresrätt. Det betyder att drygt var tredje Sigtunabo bor i en SigtunaHem lägenhet. Det betyder dessutom att SigtunaHem i kraft av sin storlek och ägarförhållande har ett särskilt ansvar för bostadsmarknaden i Sigtuna.