Valstadagen 2012 i svenska fanans färger

Kom till Frejgården 6 juni och låt dig väl smaka en nationaldagsbakelse. Eller ta gratisbussen från Valsta centrum till Sigtuna stad om du vill närvara på årets medborgarskapsceremoni. Vill du kan du sedan ta bussen tillbaka till Valsta för att strosa runt på marknaden, låta dig väl smaka en nystekt strömming, våffla eller glass.

Missa inte årets premiär av en ny Valstadag! I samarbete med destination Sigtuna, Sigtuna kommun och SigtunaHem firar vi Valstadagen på flera platser i Sigtuna kommun. Där medborgarskapsceremonin på rådhustorget i Sigtuna stad blir en av många programpunkter. För att kunna ta del av det som händer både i Valsta och Sigtuna stad kommer gratisbussar trafikera varje hel och halvtimme.

Valsta bjuder som vanligt på marknad, mat, aktiviteter och underhållning under vattentornet. Frukt och grönsakshandel liksom nytt för i år. Politkerhörna och Speaker’s corner på parkeringen utanför Valsta Centrum. Fika och bakelse kan avnjutas på Frejgården. Gratisbussen mellan Valsta och Sigtuna går från busshållplatsen vid Valsta centrum.

- Jätteroligt att man med Valstadagen tar ett steg i att knyta ihop våra fantastiska bostadsområden, säger Kicki Björklund, VD, SigtunaHem.

Konferencier under Valstadagen är Johan Röör och Alain Coloma.

Valstadagen inleds kl 12 under Vattentornet med godisregn och allsång för barn. Allsången fortsätter sedan för vuxna med Stellan Grönvall som allsångledare. Därefter hälsar Margareta Karlsson, Valsta stadsdelsförening och Anders Johansson, kommunstyrelsens ordförande, välkomna vid 13.30.

Varmt välkomna till en fullspäckad dag!

Hela programmet kan du ta del av på SigtunaHems hemsida, sigtunahem.se/valstadagen

För mer information: Kicki Björklund, vd, 070-663 14 66