HL10 och HL50 – Golvspackel som är beläggningsbara redan efter 6 timmar.

Unikt hybridspackel med de bästa egenskaperna från gips och cement

De nya golvavjämningsmassorna HL 10 och HL 50 från Casco Floor Expert kombinerar de bästa egenskaperna från gips och cement. De torkar snabbt, bygger snabbt styrka och har lågt krymp. Produkterna är därför perfekta när du behöver en snabb och säker installation.

Den unika hybridtekniken ”Hybrid active dry technology” har utvecklats genom att man blandar specifika tillsatser till cement och syntetiskt gips. Formuleringen som är framtagen bidrar till de exklusiva hybridegenskaperna, såsom kort tork- och härdningstid, snabb styrkeutveckling samt till mycket lågt krymp och sprickbildning. Detta möjliggör applicering av golvbeläggning även på tjocka skikt samma dag. Hybridprodukterna HL 10 och HL 50 är utformade för att klara varierande klimat under installationen.

SNABBA FAKTA

• Beläggningsbar från 6 timmar
  • Endast för inomhusbruk
  • Förkortar arbetstiden, snabb installation
  • Snabb styrkeutveckling och kort torktid
  • Hög hårdhet och styrka
  • Mycket lågt krymp
  • Sprickfri även i tjocka skikt
  • Pumpbar
  • EC1 plus R

På Cascos hemsida hittar du mer information om produkter och konstruktionslösningar för golvläggare och plattsättare. På hemsidan finner du även kontaktuppgifter till våra tekniker, kundservice och försäljningsavdelningen.