Dalahästutställningen HÄSTSLÄPPET

Årets hästsläpp (14:e i raden) lockar 25 stycken trähästtillverkare från hela landet. Främst från Dalarna men i år ser vi även utställare från Jämtland, Järfälla, Småland och Västergötland. Dalahästar, Byhästar och Samlarhästar visas upp. Att samla på dalahästar är stort i hela världen. Besökare välkomnas att ta med sina gamla dalahästar för bedömning av värde och ursprung.

När: Kristi Himmelsfärdsdag 29 maj 2014 kl. 11-17
Plats: Hantverksbyn i Rättvik

Arrangör: Ateljé Midsommarhästen & Hantverksbyn i Rättvik, Lena Jäderbrink, VD/Platschef Dalawärdshus Rättvik, Tel: 0248-302 50, Mobil: 0733-54 65 93, lena.j@dalawardshus.se

• Kultur

• dalahäst
  • dalarna

• Dalarna

Siljan Turism AB är ett destinationsbolag i hjärtat av turistlänet Dalarna. Vår uppgift är att marknadsföra och sälja en av Sveriges mest populära och attraktiva besöksdestinationer, både nationellt och internationellt.
Siljan Turism, som bildades 1987, ägs av de fyra Siljanskommunerna Leksand, Rättvik, Mora och Orsa, samt av cirka 600 lokala företag, föreningar och organisationer. Bolaget driver totalt fyra turistbyråer – en turistbyrå i varje Siljanskommun. Huvudkontoret finns i Leksand.

Jonna Fischer Matz

Presskontakt Marknadskoordinator 0248-797216