Aftonbladet skänker 200 000 SEK till SIME Non-Profit Challenges

Aftonbladet sponsrar SIME Non-Profit Challenges, tävlingen där organisationerna under konferensen utmanar näringslivet att komma på lösningar till deras problem. Vinsten består av annonspengar i Aftonbladets kanaler till ett värde av 200 000 SEK  till den organisation som står för den bästa utmaningen.

I november 2010 lanserades SIME Non-Profit som ett parallellt initiativ till SIME där ideella organisationer och sociala entreprenörer fick gå gratis på Europas största event om digitala medier. Under Non-Profit utmanade organisationerna de deltagande företagen att hjälpa till att lösa de problem man stod inför – SIME Challenges. Under SIME bestämde sig både Microsoft och Facebook för att sponsra den bästa utmaningen med prispengar i form av marknadsföring i sina kanaler - SIME Non-Profit Awards skapades. I år är det Aftonbladet som står för sponsorskapet.

-  Vi har samarbetat med ett antal ideella organisationer tidigare, både redaktionellt och kommersiellt, med mycket gott resultat. Vi hoppas på fler givande samarbeten framöver. Prissumman kan nyttjas i alla våra kanaler och som co-host till SIME är vi glada att kunna exponera en ideell organisation, säger Anders Berglund, försäljningsdirektör på Aftonbladet.

-  Att Aftonbladet går in och skänker en marknadsföringspengar till en ideell organisation genom det här priset betyder mycket för oss. Årets tema är passion och pengarna går verkligen till människor som är passionerade för sitt arbete men som i många fall saknar medel att nå ut med sitt budskap, säger Therese Engström, medgrundare av SIME Non Profit.

För mer information, kontakta:

Therese Engström
Verksamhetschef och medgrundare SIME Non-Profit
+46(0)737 852 862
therese.engstrom@sime.nu

Ola Ahlvarsson
Styrelseordförande SIME
+46(0)708-98 43 35
ola@result.com

Christoffer Granfelt
VD SIME
+46(0)73 343 60 35
christoffer@sime.nu

Aftonbladet:

Carina Pettersson
Marknadsavdelningen
carina.pettersson@aftonbladet.se

• sime non-profit
  • sime 2011

Om SIME Non-Profit

SIME Non-Profit har grundats av SIME tillsammans med Claudia Gonzalez och Therese Engström. Verksamheten finansieras i sin helhet av SIME. SIME Non-Profit pågår 15–16: e november som ett parallellt event till SIME på Cirkus i Stockholm.

Läs mer om SIME Non-Profit, programpunkter och gästande talare på http://sime.nu/nonprofit

SIME är norra Europas största event om Internet och digitala möjligheter med årliga konferenser i Wien, Amsterdam, Barcelona, Helsingfors and Stockholm.

Här samlas inspirerande företagsledare, marknadsförare, entreprenörer och hängivna entusiaster från olika delar av världen. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer, en bättre värld och om att ha roligt!

SIME is northern Europe’s largest conference about the Internet and digital opportunities with events in Vienna, Helsinki , Amsterdam, Helsinki and Stockholm.