Följ med MTGx på den första "Google Glass Showdown" någonsin i Norden

Är du intresserad av teknik i framkant och har du vad som krävs för att kunna realisera dina idéer? Om du är det och har det så vill MTGx, Google och SIME bjuda in dig till det första Google glass-eventet någonsin i Norden: Google Glass Showdown.

Google Glass Showdown kommer att hållas på SIME Stockholm den 12:e november. Innovativa team erbjuds då möjligheten att visa upp sina idéer för hur man kan använda Google Glass för innovationer inom underhållning. En jury bestående av Rikard Steiber, Chief Digital Officer på Modern Times Group och VD för MTGx, Gustav Radell, marknadschef för Google Sverige, och Ola Ahlvarsson, grundare och ordförande för SIME, kommer att utse en vinnare som får ett par Google Glass samt möjligheten att arbeta tillsammans med MTGx för att realisera sin idé.

“Google Glass är ett utmärkt exempel på när innovation och teknologi används för att ta användarnas erfarenheter till helt nya nivåer. MTGx är glada för att stå värd för det första Google Glass-eventet någonsin i Norden. Vår utvecklar- och innovationscommunity är fantastisk och jag ser verkligen fram emot att få se deras visioner om hur Google Glass kan användas för att ta underhållning till nästa nivå", menar Rikard Steiber, VD för MTGx.

“Innovation ligger nära själva hjärtat av vad vi gör. Att utforska innovation kring Google Glass kommer både att hjälpa oss att uppmärksamma de idéer som kommer att driva underhållning och ger oss samtidigt chansen att träffa de begåvade individer som kommer att bygga morgondagens upplevelser", tillägger Rikard Steiber.

Det känns kul att SIME är den första nordiska scen som lyfter på huven och verkligen visar vad Google Glass är" säger Ola Ahlvarsson, grundare och styrelseordförande för SIME.

För mer information och för att anmäla ditt deltagande vid Google Glass Showdown, klicka här: http://sime.nu/mtgxglasshack/

För ytterligare information kontakta gärna:

Christoffer Granfelt, VD och grundare SIME: +46 733 436 035, christoffer@sime.nu

Anton Gourman, PR-ansvarig MTGx: +44 759 009 81 88, anton.gourman@mtgx.se

Om Modern Times Group och MTGx

MTGx är den den digitala acceleratorn inom Modern Times Group. MTGx har som uppgift att utveckla MTG:s digitala portfölj och världsledande innehåll för att skapa och leverera underhållningsupplevelser i världsklass. MTGx fokuserar på att öka utvecklingshastigheten av MTG:s digitala underhållningtjänster över hela världen och tillhandahåller centraliserat digitala färdigheter och plattformar till hela MTG:s affär. MTGx arbetar även nära globala innovations- och startup-communities, för att hitta och stötta framtidens underhållningsprodukter och -tjänster.

Modern Times Group (MTG) är en internationell TV-koncern vars verksamheter sträcker sig över fyra kontinenter och omfattar fri-TV, betal-TV, radio och produktionsbolag. MTG:s Viasat Broadcasting driver fri-TV och betal-TV-kanaler som görs tillgängliga på Viasats egna satellit-TV-plattformar och på tredjepartsnätverk, samt distribuerar även TV-innehåll över Internet.

SIME är norra Europas största konferens om Internet och digitala möjligheter med huvudevent under året i Stockholm och Miami, samt i London under maj 2014. SIME samlar företagsledare, ledande marknadsförare, entusiaster och press. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan konvertera till nya affärer, skapa en bättre värld och om att ha roligt.