Från digital revolution till slaget om ditt vardagsrum | SIME 2011 presenterar årets talarlista

Vad har Googles globala marknadsdirektör och TV4:s chef för digitala medier gemensamt med en 12-årig pojke från Holland? Svaret: De delar en stark passion för digitala medier, har alla en fascinerande historia att berätta och gästar i år SIME Stockholm, 15-16 november, för att tala tillsammans med många andra passionerade entreprenörer och världsledande aktörer inom digital media och Internet.

Under året som gått har utvecklingen på den digitala marknaden exploderat och aldrig tidigare har vi varit så uppkopplade som nu. Den digitala tillväxten har öppnat helt nya möjligheter för företag och entreprenörer men även för konsumenter och media. Besökarna på SIME får i år möjlighet att lyssna till hur Cecilia Beck-Friis, chef för digitala medier på TV4, tror att ditt framtida TV-tittande kommer att påverkas när nya aktörer ger sig in på marknaden i slaget om ditt vardagsrum.

Men det är långt ifrån bara våra vardagsrum som påverkas av den digitala utvecklingen. 2011 är även året för den arabiska revolutionen och världens första digitala revolution. Riz Khan från Al Jazeera gästar även han SIME och ger oss sitt inifrånperspektiv på det dramatiska året och på det faktum att social media tillsammans med traditionella medier lyckades förändra politiken.

Veteranerna Niklas Zennström, grundare av Skype, och Googles globala marknadsdirektör, Rikard Steiber, delar med sig av sina erfarenheter av att arbeta i en bransch under ständig förändring.  Och vi möter Puck Meerburg, den 12-årige holländske serieentreprenören som med sitt företag Puckipedia utvecklar appar för iPhone och iPad.

Ericssons toppskikt delar med sig av visionen om ett samhälle där allt är uppkopplat och Malin Eliassson, chef för SEB:s mobiltjänster, berättar hur banken ser på framtiden och tillväxten av mobila banktjänster medan programledaren och Dj:n Thomas Gylling slår ett slag for digital kultur.

Av talarlistans bredd och de närmare 1600 anmälda besökarna står det klart att den digitala utvecklingen står högt på agendan och genomsyrar allt fler delar av samhället. SIME Stockholm 2011 presenterar stolt årets talare och den mest passionerade konferensen i SIME:s historia.

Årets talare - SIME Stockholm 2011

Årets agenda – SIME Stockholm 2011

Moa Jegers, Pressansvarig
E-post: moa.jegers@sime.nu
Telefon: 076 - 173 62 57

Christoffer Granfelt, VD SIME
E-post: christoffer@sime.nu
Telefon:  073 – 343 60 35

• puck meerburg
  • rikard steiber
  • niklas zennström
  • riz khan
  • malin eliasson
  • cecilia beck-friis
  • sime 2011

SIME är norra Europas största event om Internet och digitala möjligheter med årliga konferenser i Wien, Amsterdam, Barcelona, Helsingfors and Stockholm.

Här samlas inspirerande företagsledare, marknadsförare, entreprenörer och hängivna entusiaster från olika delar av världen. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer, en bättre värld och om att ha roligt!

SIME is northern Europe’s largest conference about the Internet and digital opportunities with events in Vienna, Helsinki , Amsterdam, Helsinki and Stockholm.