NY Times, Facebook, Google och Gowalla på stjärnspäckat SIME Stockholm 17-18 November

Årets tema för SIME Stockholm, norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter, är ”Storytelling”. SIME vill i år lyfta fram fantastiska historier om varumärken, personer, företag och fenomen. Flera värdsledande talare finns på talarlistan och intresset för digitala affärer verkar vara större än någonsin tidigare i SIMEs 15-åriga historia.

Bland årets talare finns ledare och grundare för de mest framgångsrika Internetbolagen som Google (Anil Hansjee), Facebook (Christian Hernandez), Gowalla (Josh Williams) och Peter Vesterbacka från finska spelfenomenet Angry Birds. Även ledare för mediebolag som Spiegel och NY Times. Forskare och branschprofiler som författaren Andrew Keen, Sveriges egen sociala medieguru Joakim Jardenberg och professor Stefana Broadbent delar med sig av sina senaste rön. SIME djupdyker i de senaste marknadsföringstrenderna och möter marknadsförare bakom varumärken som Mercedes, P&G, Sony Ericsson och WESC. Bland de svenska talarna finns även Aftonbladets VD Anna Settman, TV-draken och entreprenören Douglas Roos, Blockets VD Martin Frey och Carl-Henrik Borg, VD för Hemnet.

-Intresset är högre än någonsin tidigare sedan SIME startades. Jag tror att förra årets kris gjorde att många såväl stora som små företag flyttade upp digitala möjligheter högre på agendan. Det är där tillväxten finns och SIME blir en naturlig mötesplats säger Christoffer Granfelt, VD för SIME

Utöver föreläsningarna innefattar SIME även en rad workshops med olika teman som kommunikation, sociala medier och ledarskap. På SIME Networking Bazaar kan alla nätverka, göra affärer, starta samarbeten samt möta experter inom olika områden. SIME Stockholm avslutas med SIME Media Momentum Awards & Gala Dinner på Operakällaren.

Hela talarlistan, som uppdateras löpande fram till eventet, hittar du här:

För bokning av intervju med enskild talare, kontakta:

Susanna Bohnstedt, susanna.bohnstedt@sime.nu.

För ackreditering, kontakta:

Pressavdelning för ackreditering, press@sime.nu

För frågor gällande SIME kontakta:

Christoffer Granfelt, VD SIME telefon 073-343 60 35, christoffer@sime.nu

För pressinformation kontakta:

Anja Källstedt, PR Manager SIME telefon +46 708 87 55 53, anja@sveareklam.se

Mer information om SIME Stockholm finns här.

SIME är norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter. Här samlas den internationella eliten inom media, kommunikation och entreprenörskap. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer och om att ha roligt!

Under två dagar möter du de absolut främsta ledarna från olika delar av världen. Det blir många inspirerande och underhållande paneldebatter och diskussioner på Rigolettos stora scen. Vidare finns det fantastiska workshops, där det ges möjlighet att djupdyka i intressanta ämnen med lärare i absolut världsklass. På SIME Networking Bazaar kan alla nätverka, göra affärer, starta samarbeten samt möta experter inom olika områden. Det hela avslutas med SIME Media Momentum Awards & Gala Dinner.

Årets TEMA på SIME är ”Storytelling” där vi vill lyfta fram fantastiska historier om varumärken, personer, företag och fenomen.

SIME Stockholm pågår 17-18 november och avslutas med SIME Media Momentum Awards & Gala Dinner på Operakällaren. Du kan ackreditera dig till SIME fram t o m 15 november, kl 17.00. Kontakta pressavdelningen för ackreditering på press@sime.nu.

SIME Academy Workshops genomförs mellan kl. 15.00 - 19.00 den 17 och 18 november på Rigoletto och Ambassadeur i Stockholm.