​Sime lanserar Sime Summer

– Sime klonar vinterns Sime, lanserar sommarevent den 30–31 maj med internationella topptalare som Wikipedia-grundaren Jimmy Wales och Hyperloops grundare Bibop Gresta

Sime som sedan 1996 skapat event om digitala möjligheter och hur teknologi förändrar hur vi lever, leker och arbetar har traditionsenligt gått av stapeln 14–15 november. Nu lanseras även Summer Sime ett tvillingevent med fokus på digital transformation, disruptiva teknologier, scale up-företag och innovation.

Wikipedias grundare spår webbens framtid

Med internationella topptalare som Wikipedia-grundaren Jimmy Wales, Bibop Gresta som tillsammans med Elon Musk grundat futuristiska tågbolaget Hyperloop, svenska näringslivets främsta företrädare, de snabbast växande entreprenörsbolagen och de viktigaste varumärkena vill Sime Summer ge besökarna en bred förståelse av de viktigaste trenderna, teknologierna och strategierna.

– Det händer så mycket inom digital utveckling under ett år att vi vill ge våra deltagare möjlighet att Inspireras och uppgradera sina kunskaper varje halvår. Sedan är det viktigt för branschen att träffas, säger Simes arrangör, entreprenören Ola Ahlvarsson.

Sime tar över Epicenter

Båda årets Sime event kommer att arrangeras på Epicenter, Stockholms digitala innovationshus som grundats och ägs av Sime. Under två dagar och kvällar förvandlas Epicenter till Sime-land där besökarna kan välja mellan föreläsningar, industry summits, expert workshops, matchmaking, demos och kvällsunderhållning.

– Vi ser en tydlig trend att deltagarna inte bara vill lyssna, de vill i allt högre grad även medskapa, utbyta erfarenheter och göra affärer. Epicenter blir en perfekt plattform där var och en kan mixa och välja sin egen agenda, fortsätter Ola Ahlvarsson.

Årets Sime djupdyker i branscher om ämnen såsom Digital Marketing Summit, IoT Summit, Digital Transformation Leadership Summit, Future of Transportation Summit, The (Ultimate) Sales Summit, The Proptech and Buildtech Summit, Crypto Currency Summit och Media Honey Pot – aka the Future of Media Summit.

Sime Summer smygstartar redan den 29 maj med Sime Next som bjuder in 1000 ungdomar i åldern 13–17 år för att inspirera kring digitala möjligheter och entreprenörskap.

För mer information:

Julia Anjou Pressansvarig Julia.anjou@gmail.com