Stockholms digitala värld får ett Epicenter

– En ny samlingsplats för digital innovation och entreprenörskap skapad av Sime, Result och AMF Fastigheter

Epicenter är ett kreativt vardagsrum i Stockholms hjärta där snabbväxande tillväxtföretag, corporate innovation labs, fantastiska föreläsare och spännande internationella gäster skapar en unik miljö för digital innovation.

Epicenter drivs av tillväxtexperterna Result och digitala kunskapsbolaget Sime och är en del av AMF Fastigheters projekt Urban Escape Stockholm. Ett nytt kvarter som nu växer fram mellan Hamngatan, Brunkebergstorg och Regeringsgatan.

– Stockholm har en fantastisk position inom digital innovation och entreprenörskap med endast Silicon Valley som skapat mer värde per capita. Nu får hela industrin en naturlig mötesplats för nya affärer, kunskap och internationella kontakter i branschens nya epicenter säger Ola Ahlvarsson, internetentreprenör och en av grundarna till Epicenter

Välkommen på invigning, pressträff och samtal om innovation den 28 januari

Onsdagen den 28 januari kl 12.00 öppnas dörrarna till Stockholms första digitala innovationshus: EPICENTER, med lunch från Epicenters egna restaurang

Under dagen medverkar bland andra Anders Berglund, VD Google Sverige, Sophie Hackford, digital strateg, Wired Magazine, tyska serieentreprenören och grundaren av GTEC, German Tech Entrepreneurship Center, Benjamin Rohé, Karin Nilsdotter, CEO, Spaceport Sweden och AMF Fastigheters Karolin Forsling i samtal ledda av Ola Ahlvarsson.

Det blir även rundvandring, besök i Epicenters Bio Hacking lab där de gäster som vill får digitala chip inopererade som öppnar dörrar och styr teknologi på Epicenter. Här erbjuds även möjlighet att träffa personerna bakom projektet och några av morgondagens digitala talanger.

För anmälan och bokning av enskilda intervjuer, kontakta:

Cecilia Österholm, AMF Fastigheter

E-post: Cecilia Österholm