Svenska SIME-konferensen gör succé i Miami

SIME, Norra Europas största event om digitala affärsmöjligheter gick för första gången av stapeln i Miami den 3-4 december.

Ledare från den digitala världen, entreprenörer, forskare och innovatörer mötte ledare från traditionella industrier när över 600 personer tillbringade två dagar med att utforska möjligheter som skapas i ett uppkopplat samhälle.

Miami Herald beskriver SIME som ett ”multi-sensoriskt event som fick Miami att skina” och en resa in i en framtid där Miami är en knytpunkt mellan Latinamerika, Europa och USA för en kraftigt växande digital entreprenörsscen.

De två dagarna avslutades med en workshop där några handplockade deltagare, allt från företagsledare till popstjärnor och investerare fick ”run for mayor of Miami” och tillsammans med deltagarna arbeta fram ett program för hur Miami kan fortsätta växa som entreprenörsstad. Utgångspunkten för Miami är bra med fler nystartade bolag än i någon annan amerikansk stad. Att solen skiner på kritvita stränder året runt hjälper säkert till, vilket bekräftades av inresande europeiska gäster som lämnat vintern bakom sig för att uppleva SIME Miami.

För mer information, kontakta gärna:
Ola Ahlvarsson, entreprenör bakom, samt styrelseordförande SIME,
+46 708 984 335, ola@result.com