Dåligt svenskt sommarväder ger stor ökning i försäljningen av sexleksaker

Sinful.se, Sveriges största onlineshop för sexleksaker, ser ett tydligt samband mellan sommarens hittills blygsamma väderprestation och en stor ökning i försäljningen av sexleksaker.

“När sommar och sol inte levererar så blir vi svenskar mer kreativa och hittar på saker att göra inomhus istället. Och i år är det bevisligen många som tycker att sexleksaker är ett kul sätt att kunna njuta av och utforska varandra på.” Det säger Mathilde Mackowski, en av Sinfuls grundare.

Dagar med grått och mulet väder är försäljningen ofta 40% högre än dagar då solen skiner.

Nu kan du njuta med din partner på avstånd

Sommarens stora trend är appstyrda sexleksaker som allt fler par köper för att kunna njuta av varandra, även på långa avstånd.

“De senaste åren har vi sett fjärrstyrda produkter som ger mannen möjlighet att ta kontroll över kvinnans njutning, men nu kan faktiskt kvinnan också styra mannen. We-Vibe har nämligen kommit ut på marknaden med den appstyrda penisringen Verge. Oavsett var i världen du befinner dig så kan den enkelt kopplas upp till en app så att hon kan styra vad som händer. Det ger en rad nya och spännande lekmöjligheter”, menar Mathilde Mackowski.

Vädret spelar också en viktig roll för vilken tid på dygnet sexleksakerna läggs i varukorgen. I semestertider med mulet väder är det extra mycket att göra mellan kl 10 och 12, vilket kan ha att göra med att många väljer att ligga kvar i sängen och leta upp saker att göra inomhus. Annat är det när sommaren visar upp sig från sin bästa sida och ordrarna istället rullar in på kvällskvisten.

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Sinful.se är en nordisk erotisk webshop som på ett stilrent och sobert sätt presenterar de bästa och nyaste erotiska produkterna som finns på marknaden. Vårt mål är att alla - oavsett kön, ålder och sexualitet - ska känna sig välkomna i webshoppen.

Vår shop är för alla som önskar erotiska produkter och sexleksaker där kvalitén är i topp och möjligheten för underbara upplevelser är störst och där designen är vacker.

På Sinful.se är service i högsätet och vi vet mycket om erotiska produkter! Den kunskapen använder vi varje dag på att hjälpa och vägleda våra kunder så att vi ser till att kunderna får helt rätt produkter. Vår kundtjänst finns tillgänglig att vägleda i användning och funktion av produkterna i shoppen.

Alla order som beställs på www.sinful.se innan kl 17 i vardagar kommer att skickas ut samma dag.

Victoria Andersen

Presskontakt Communication Manager 28726870