Sveriges mest sexiga namn

Ny svensk undersökning påvisar att Johan och Anna är de mest sexiga namn i Sverige. I alla fall om man tittar på mängden av sexleksaker som personer med de två namn köper. Det är den erotiska webbshoppen www.sinful.se som står bakom undersökningen som var en del av en större undersökning av svenskarnas köpvanor som påbörjades för att uppnå ännu bättre insikt i kundernas behov och preferenser.

Det började som ett roligt förslag medan vi gjorde undersökningen, men vi tyckte ändå att det var en intressant ide att undersöka vilka namn som är landets mest sexiga.”, uttalar Helena Joy, Country Manager på Sinful.se

Topp 5 lista över Sveriges mest sexiga namn

Män

1.  Johan

2.  Daniel

3.  Peter

4.  Anders

5.  Fredrik

Kvinnor

1.  Anna

2.  Maria

3.  Malin

4.  Linda

5.  Sara

Undersökningen är baserad på alla de kunder som har shoppat på www.sinful.se under det senaste året.

Bonusinfo

Om man tittar på Statistiska centralbyråns databas över svenska namn finns det stor sannolikhet att både Anna och Johan bor i Stockholmsområdet, Västra Götaland eller Skåne där flest med de namnen bor och att de idag är mellan 25 och 44 år. Åren 1970-1989 var nämligen de åren där flest gavs de namnen.

De andra populära kvinnonamnen sprider sig mellan 25 och 54 år och de mest sexiga män är generellt mellan 25 och 64 år. Det kan tyda på att ålder inga gränser har för egen njutning och njutning i sällskap med sin partner.

Det stämmer faktiskt rätt bra överens med vår känsla av  att det är folk i den åldersgruppen som är de mest sexiga angående köp av sexleksaker. Vi upplever ofta att det speciellt är män i etablerade förhållanden som önskar att skämma bort sin kvinna med massageoljor, ögonbindel och parsexleksaker. De vill gärna investera i deras parförhållanden och i upplevelser som de kan njuta tillsammans med sin kvinna”, uttalar Helena Joy som tycker att det är fantastiskt att så många män önskar och väljer att skämma bort sin utkårna.