Singel i Sverige reser till Sydafrika i februari

När man varit i Sydafrika blir man sig aldrig riktigt lik. Det är ett fascinerande land med en underbar natur med massor av spännande djur, god mat och superba viner, härliga afrikanska rytmer och vänliga människor. Man längtar tillbaka. Vi som driver Singel i Sverige har besökt landet två gånger och längtar tillbaka. Nu ger vi singlarna möjligheten att följa med och dela upplevelsen med andra singlar i Sverige. Vi har bara ett begränsat antal platser.

Sydafrika rundresa som inkluderar Kapstaden och Garden Route. Kapstaden erbjuder en behaglig kombination av både stadsliv och vacker natur. Förutom besök på Godahoppsudden och vingårdar så bekantar vi oss även med människorna i kåkstäderna. Längs kusten ser vi pingviner och med tur även valar. Resan norrut går via inlandets torra halvöken, vidare över en bergskedja med magnifika vyer och ner mot frodiga Garden Route som följer Indiska oceanen. Här tar vi sköna promenader i regnskogen och njuter av de milslånga sandstränderna. Vi avslutar med viltsafari och spanar tillsammans efter lejon och elefanter.

• Livsstil, mode, fritid

Singel i Sverige öppnade upp den 22 maj 2000. Tidigare namn var Singelfestival. Vi utvecklade företaget med en community som satsar på en dejtingsajt och  events och enkla möten stora som små i hela Sverige. Sajten ägs av Helén Andersson. Vi satsar på alla åldrar. Singel i Sverige skall också lobba i olika frågor för singlar. Gruppen singlar finns inte med i de politiska frågorna som grupp.

Historia

Företaget startade år 2000 i Falkenberg med årligen återkommande evenemang runt jul och under pingsthelgen på Grand Hotel samt Strandbaden. 2001 gjordes en dokumentärfilm om oss,

Efter starten hålls träffar och event på olika orter i Sverige. Nu ordnar även medlemmar i Singel i Sverige egna träffar som marknadsföres av Singel i Sverige. Tv-inslag och intresse från media har varit vår vardag i alla år. 2010 var det 10 års jubileum.

2005 inledde vi ett samarbete med Viking Line/Cinderella och erbjöd Nordens största Singelfestival med över 1200 deltagare.

Vision och Framtid

Behovet att mötas,bryta ensamheten och att finna nya vänner. Ett mänskligt behov som kräver stor respekt och ödmjukhet av de som arrangerar  dejting och singelevent.

I vår senaste undersökning svarade hela 50 % att man tyckte det var viktigast att få information om just den fysiska mötesplatsen, d.v.s VAR kan jag gå för att träffa andra singlar? Vi i Singel i Sverige arbetar kontinuerligt på att skapa dessa mötesplatser.

Helén Andersson

Presskontakt Ägare VD 0708-301391