Hustillverkaren Sizes inviger ny fabrik i Oskarshamn

7 mars inviger Sizes sin fabrik för tillverkning av flexibla och moderna bostäder i trä i Oskarshamn. Vid full drift är målet att uppnå en produktionskapacitet på 2400 moduler per år.

Genom en industriell process och användandet av trä kan Sizes tillverka hus med stora variationsmöjligheter till en lägre kostnad och med högre kvalitet jämfört med traditionellt byggande.

Sedan Sizes förvärvade anläggningen har investeringar gjorts både exteriört och interiört. Nu är det dags för officiell invigning med bland annat Landshövdingen i Kalmar län, Thomas Carlzon, och Niklas Andersson, Sizes grundare och styrelseordförande.

Media är varmt välkomna att delta under invigningen!

Dag och tid: 7 mars med start klockan 11:30

Plats: Östersjövägen 1, Oskarshamn

Program:
11:30 Välkomstmingel
11:50 Sizes grundare och styrelseordförande Niklas Andersson och Sizes VD Carina Ståhl hälsar välkomna
12:00 Officiell invigning av Landshövding Thomas Carlzon
12:10 Rundvandring, mingel och nätverkande

Marknadskommunikatör
Oscar Wenning
oscar.wenning@sizesworks.com

Sizes bygger och monterar idag moderna trähus med hög kvalitet till en lägre kostnad, där nästan hela processen sker i fabrik för att spara så mycket tid som möjligt. Vi producerar allt från flerfamiljshus till kontor och samhällsbyggnader med fokus på det sociala rummet. Vårt fokus ligger på framtiden, och vi känner att vi kan stå för framtiden!