Sizes vinner utmärkelse som Årets Entreprenör i Oskarshamn

Under evenemanget Oskarsgalan i Oskarshamn den 6 april fick Sizes utmärkelsen Årets Entreprenör. Motiveringen till utmärkelsen är ”Med kreativitet och nytänkande utvecklar och effektiviserar företaget en traditionell bransch. Företaget har industrialiserat tillverkning av flexibla och moderna flervåningshus i trä och genom sin etablering bidrar de starkt till utvecklingen av Oskarshamnsnäringsliv.”

- Vi är otroligt stolta över att utses till Årets Entreprenör, ett pris som dessutom speglar Sizes själ. Det är väldigt kul att kunna bidra till lokal utveckling samtidigt som vi blickar ut i världen i vår ambition att bli en globalt ledande industriell tillverkare av flerfamiljshus, säger Niklas Andersson, styrelseordförande för Sizes.

Sizes öppnade nyligen sin fabrik i Oskarshamn för tillverkning av flexibla och moderna lägenheter. Med en industriell process och användandet av korslimmat trä kan byggnaderna tillverkas med högre kvalitet, på kortare tid och till en lägre kostnad än andra bostadsprojekt. Vid full drift är målet att uppnå en produktionskapacitet om 2 400 lägenheter per år.

- Oskarshamn är med sin välkomnande attityd och det industrikunnande som finns här en självklar plats för vår verksamhet. Jag vill också passa på att tacka alla våra medarbetare som gör vår spännande resa möjlig, säger Carina Ståhl, VD Sizes.

Marknadskommunikatör
Oscar Wenning
oscar.wenning@sizesworks.com

Sizes bygger och monterar idag moderna trähus med hög kvalitet till en lägre kostnad, där nästan hela processen sker i fabrik för att spara så mycket tid som möjligt. Vi producerar allt från flerfamiljshus till kontor och samhällsbyggnader med fokus på det sociala rummet. Vårt fokus ligger på framtiden, och vi känner att vi kan stå för framtiden!