Eyeota och Rocket Fuel inleder samarbete inom programmatisk annonsering

Eyeota – global aktör som tillhandahåller lokalanpassad data och Rocket Fuel, ledande leverantör inom programmatisk annonsering inleder idag ett globalt samarbete. Eyeota’s datasegmentering finns nu tillgänglig i Rocket Fuels plattform för programmatisk annonsering vilket gör det möjligt för reklamköpare att bättre nå specifika målgrupper i sina digitala annonskampanjer. Detta gäller även för svenska reklam- och medieköpare.

Med Rocket Fuel’s SaaS-baserad data management plattform (DMP) och demand side platform (DSP) kan varumärken, reklam- och mediebyråer och andra partners optimera sina annonskampanjer oberoende val av digitala kanaler eller enheter. Genom att kombinera artificiell intelligens och big data, kan Rocket Fuel’s moment scoring teknik, i realtid räkna ut hur konsumenter kommer att agera på enskilda annonser.

­– Fler och fler marknadsförare använder idag programmatisk annonsering för att nå ut med sina kampanjer. Genom lägga till mer data i vår plattform, stärker vi vår moment scoring teknik och gör det möjligt för oss att bättre möta våra kunders behov. Vi ser verkligen fram emot detta strategiska samarbete med Eyeota, säger David Nelson, VP Product & Operations, EMEA, Rocket Fuel.

– Rocket Fuel är en av de ledande aktörerna inom programmatisk annonsering och genom att introducera Eyeota’s datasegmentering kommer reklam- och medieköpare att kunna köpa högkvalitativ data som gör de lättare att nå önskade målgrupper. Vi är glada över att få samarbeta med Rocket Fuel och erbjuder målgruppsanpassad data för att underlätta för marknadsförare att nå sina målgrupper, säger Kevin Tan, VD Eyeota.