Rocket Fuel fortsätter att växa i Sverige

Rocket Fuel, som erbjuder företag smarta digitala annonslösningar med artificiell intelligens och är en av världens mest snabbväxande företag utökar sin organisation i Sverige och rekryterar Jacob Scheffer som Sales Manager med ansvar för Sverige och Norge.

Jacob kommer närmast från Adprofit. Som partner och Key Account Manager arbetade Jacob med affärsutveckling, ansvarade för större kundkonton och hade teamleader ansvar. Innan Adprofit var han Key Account Manager vid alltomstockholm.se.

– Att få jobba på ett av världens snabbast växande företag är både spännande och utmanande. Jag ser fram emot att stödja det nordiska teamet och utöka kundbasen på den svenska marknaden. Vi står inför stora möjligheter där fler och fler varumärken och annonsörer har hittat fördelarna med programmatisk annonsering. Många väljer att lägga större delar av sin annonsbudget på digitala kampanjer vilket ger oss nya möjligheter att hjälpa våra kunder genomföra smarta kampanjer med hjälp av vår artificiella intelligens, säger Jacob Scheffer.

– Vi är väldigt glada att välkomna Jacob till teamet som med sin professionalism och ödmjukhet kommer att bidra till Rocket Fuels fortsatta tillväxt i Sverige. Marknaden för programmatisk annonsering växer explosionsartat i USA och annonsinköpen beräknas till $15 miljarder i år. I Sverige är marknaden fortfarande i sin linda. Endast 3 procent av samtliga annonsörers marknadsföringsbudget köptes under 2014 genom programmatisk annonsering. För 2015 beräknas det hamna på mellan 10 -15 procent. Som ni ser så är den planerade tillväxten ordentlig och med nya tillskott i vår organisation kommer vi att hjälpa våra kunder att ta en större del av den marknadspotential vi nu har framför oss i Sverige och resten av Norden, säger Magnus Johansson, chef för Rocket Fuel i Norden.