Rocket Fuel stärker sin position inom digital marknadsföring

Rocket Fuel (NASDAQ: FUEL), ledande inom programmatisk annonsering presenterar idag hur de kommer att fortsätta utveckla företaget.

Rocket Fuel organiserar idag sin verksamhet runt två kärnområden – datadriven och predictive annonsering, samt medietjänster. David Gosen, SVP och Managing Director of International, får en utvidgad roll med ansvar för utvecklingen av området Platform Solutions & International, medan Simon Hayhurst, nuvarande produktchef, blir ansvarig för utvecklingen av Rocket Fuels medietjänster.

– Vårt mål för 2017 är att fortsätta växa. Det kommer vi göra genom att jobba sida vid sida med världens största kommunikationsbyråer och varumärken, som kommer att använda vår plattform för datadriven och beteendebaserad annonsering. Vi tror att vi kan öka intresset för vår plattform och vi kommer fortsätta integrera vår Moment Scoring-teknologi med toppleverantörerna för att utveckla beteendebaserade funktionaliteter. Slutligen kommer vi fortsätta att samarbeta med några av de mest inflytelserika systemintegrationerna för att skapa robusta lösningar för deras kunder, med de allra bästa lösningarna inom annons- och marknadsteknologi, säger Randy Wootton, vd Rocket Fuel.

– Vi inspireras av utvecklingen inom digital marknadsföring, från programmatiska medieköp till predictive och datadriven annonsering. Särskilt områdena AI och big data kommer att bidra till att förutse möjligheterna i varje enskilt moment, och göra marknadsföring mer meningsfull och relevant. Modellen och prismodellerna för våra medietjänster och affären för plattformstjänsten skiljer sig åt, och med förändringarna som vi genomför idag kommer vi att nå våra nya mål. Vi skapar en bra grund för predictive och datadriven annonsering som vi ser fram emot att leda genom 2017 och framåt, säger Randy Wootton vidare.

– För att fortsätta utvecklas utifrån våra kunders behov och hänga med i förändringarna som vår marknad just nu går igenom, måste vi hantera ett ständigt föränderligt medielandskap. Rocket Fuel är starkt positionerade för att erbjuda den branschledande plattformen till våra kunder; för att hjälpa dem att hantera volymen och den snabbt ökande mängden data för bättre resultat av sin marknadsföring. Våra tillväxtmål bygger på den mest effektiva AI-lösningen som finns på marknaden, och ett innovativt arv, och jag tror uppriktigt att vi har en stark position att förändra landskapet

• online
  • artificial intelligence