Sizmek inleder samarbete med DoubleVerify, comScore och Integral Ad Science

Sizmek Inc., världens största oberoende plattform för annonsköp som skapar annonsvisningar som inspirerar, tillkännagav idag ett samarbete med DoubleVerify, comScore och Integral Ad Science (IAS)som möjliggör att annonsörer erhåller ett mer effektivt arbetsflöde för att mäta HTML5-video.

Parallellt med Sizmeks förmåga att använda data, optimera budskap och exekvera media erbjuder Sizmeks ramverk Verification API en enhetlig och effektiv process för annonshantering, till skillnad från att manuellt hantera taggar mellan olika leverantörer, vilket kan leda till försenade kampanjer, ökad risk för mänskliga fel och annonser som visas med fördröjning.

“Sizmeks samarbete med DoubleVerify, comScore och Integral Ad Science gör det möjligt för oss att återigen höja ribban på marknaden och öka effekten av våra kunders investeringar,” säger Magnus Johansson, nordenchef Sizmek. “Genom att integrera lösningar från dessa marknadsledande företag säkrar vi våra kunders annonsvisningar och gör dem mer konkurrenskraftiga på en allt mer komplex marknad.”

“Mot bakgrund av den enorma tillväxten för digital videoannonsering är det viktigt att tekniska plattformar kan leverera med den snabbhet och precision som kunderna kräver,” säger Steve Woolway, SVP of Business Development på DoubleVerify. “Vi berömmer Sizmek för deras satsning på den bakomliggande tekniken och integrationen som hanterar avancerade tredjepartsmätningar och autentisering av video”.

Sizmeks ramverk för HTML5-video stöds fullt ut av formaten In-Stream HTML5-based VPAID och In-Stream Enhanced Video.

“Vi strävar kontinuerligt efter att öka effektiviteten i vårt egna arbete och även stärka våra kunders förutsättningar att vara proaktiva med sin mediekvalitet,” säger Harmon Lyons, SVP of Business Development på IAS. “Genom integrationen med Sizmek kan annonser som inte möter kundens förväntningar gällande varumärkessäkerhet, annonsbedrägeri och/eller krav på geo-lokalisering, hindras från att visas.”

“Kunder vill allt oftare ha en försäkran om att deras annonser är synliga och ses av riktiga konsumenter,” säger Steve Ahlberg, SVP of digital advertising products på comScore. “Våra industriledande lösningar gör det möjligt att verifiera leveransen av digitala annonser och vårt samarbete med Sizmek ger kunderna ett mer effektivt sätt att dra nytta av dessa.”

“Våra kunder efterfrågar allt större kontroll och transparens i ett ekosystem som blir alltmer komplext”, säger Mike Caprio, Chief Growth Officer på Sizmek. “Dessa samarbeten är avgörande för att kunna ge kunderna vårt fulla stöd samtidigt som det visar på vårt engagemang att erbjuda dem fördelarna med en enhetlig plattform, som når ut över hela mediaplanen.”

• Webbmedia

• adtech
  • ai

Om Sizmek

Sizmek är världens största oberoende plattform för annonsköp, som skapar annonsvisningar som inspirerar. I den digitala världen är det avgörande att skapa annonsvisningar som inspirerar för att bygga meningsfulla och hållbara relationer med dina kunder. Sizmek tillhandahåller kraftfulla, integrerade lösningar som gör att data, budskap och media kan arbeta tillsammans under hela kundresan och optimera kampanjerna.

Vår AI-drivna plattform kan urskilja hållbara insikter ur data som kommer från de fem viktigaste dimensionerna inom prediktiv marknadsföring - kampanjer, konsumenter, kontext, budskap och kostnad. Genom att samla in alla delar av våra kunders medieplaner på ett ställe ökar vi möjligheten att identifiera meningsfulla relationer, tar tillvara på varje interaktion och ökar värdet av hela planen.

Sizmek är verksam i över 70 länder, med lokala kontor i flera av dessa, och tillhandahåller prisbelönta lösningar i Nord- och Sydamerika, EMEA, Asien samt Australien. Sizmek kopplar samman fler än 20 000 annonsörer och 3 600 byråer med konsumenter världen över.