Sizmek lanserar en ny och industriledande DSP

Sizmek, världens största oberoende plattform för annonsköp som levererar annonsvisningar som inspirerar, tillkännagav idag en helt omarbetad och industriledande DSP. Med ökad transparens, bättre kontroll och ökad effektivitet vid hantering av budgetar och programmatiska köp levererar Sizmeks DSP en helt ny användarupplevelse. Uppdateringen gör det möjligt för byråer att identifiera och optimera sina mediestrategier, få djupare insikter i sina annonskampanjer och en klarare bild av vad som fungerar bäst samt möjligheten att ta mer informerade beslut i realtid.

Sizmeks nya DSP använder företagets industriledande AI och förser byråer med en intuitiv rekommendations- och optimeringsmotor för att öka mediets prestation. Branschen har tidigare varit vaksam över att AI är en svart låda som kan ta över kontrollen från köparna. Men, Sizmek låter köparna ha full kontroll över sina kampanjer och låter dem bestämma när de aktiverar den artificiella intelligensen, för att exempelvis AI-optimera eller manuellt allokera deras dagliga budget.

Den nya användarupplevelsen leder till färre klick och kortare time-to-value för köpare samtidigt som den sparar timmar av manuell hantering genom att optimera arbetet. Sizmeks nya DSP gör även data mer lättillgänglig i visuella rapporter som visar hur olika attribut bidrog till kampanjens framgångar över tid.

“Den nya designen har utvecklats för att skapa snabb åtkomst till alla väsentliga funktioner och gör det möjligt att redigera och uppdatera utan onödiga klick i submenyer”, säger Axel Jonuschies som är Managing Partner, Global Trading - Programmatic på GroupM. “Användargränssnittet är både snabbare och effektivare vilket alla användare lär ha glädje av.”

Sizmek fortsätter att satsa på transparens med sin uppdaterade DSP vilken möjliggör djupare insikter i hur media, leveranser, kostnader och kampanjer presterar. Byråer kan fatta bättre och mer informerade beslut om sina budgetar och programmatiska annonsköp vilket i sin tur stärker relationen till deras kunder, då de kan maximera effekterna och samtidigt minimera mänskliga fel.

“Vi har lyssnat på kundernas feedback och arbetat tillsammans med dem för att utveckla vår nya DSP. Byråer vill ha mer kontroll och högre effektivitet, samt begär att deras teknikpartner gör det möjligt för dem att förbättra sina marknadserbjudanden,” säger Mark Grether som är VD på Sizmek. “Vi får ofta höra missuppfattningen i branschen att AI kan ersätta människor. Vår DSP och tillhörande produkter handlar enkom om att låta våra kunder fatta smartare beslut, och göra det möjligt för dem att differentiera sina erbjudanden på marknaden. Vår framgång är grundad i hur vi för samman data, det kreativa och media - med stöd av vår AI-motor. Sizmeks DSP erbjuder allt detta i en och samma plattform.”

• Webbmedia

• adtech
  • ai
  • sizmek

Om Sizmek

Sizmek är världens största oberoende plattform för annonsköp, som skapar annonsvisningar som inspirerar. I den digitala världen är det avgörande att skapa annonsvisningar som inspirerar för att bygga meningsfulla och hållbara relationer med kunder. Sizmek tillhandahåller kraftfulla, integrerade lösningar som gör att data, budskap och media kan arbeta tillsammans under hela kundresan och optimera kampanjerna. Vår AI-drivna plattform kan urskilja hållbara insikter ur data som kommer från de fem viktigaste dimensionerna inom prediktiv marknadsföring - kampanjer, konsumenter, kontext, budskap och kostnad. Genom att samla in alla delar av våra kunders medieplaner på ett ställe ökar vi möjligheten att identifiera meningsfulla relationer, tar tillvara på varje interaktion och ökar värdet av hela planen. Sizmek är verksam i över 70 länder, med lokala kontor i flera av dessa, och tillhandahåller prisbelönta lösningar i Nord- och Sydamerika, EMEA, Asien samt Australien. Sizmek kopplar samman fler än 20 000 annonsörer och 3 600 byråer med konsumenter världen över.