Kickstarta golfsäsongen med SJs tåg direkt till banan

Ta tåget direkt till några av Sveriges bästa golfbanor. För första gången erbjuder Sveriges Golfdestination No 1 - Skåne Nordväst i samarbete med SJ Event Sveriges golfare att starta golfsäsongen med ett all inclusivepaket till toppbanor som Söderåsen och Vasatorp. Lagom till Kristi himmelsfärdshelg går den första Golfexpressen från Stockholm via Norrköping och Linköping till Helsingborg.

- Det här har många golfare längtat efter. Att starta säsongen med en tre dagar lång golfhappening med digert tävlingsprogram, fina priset, tillgång till södra Sveriges bästa pros och banor i toppskick, säger, säger Cecilia Hellke, projektledare Sveriges Golfdestination No 1 - Skåne Nordväst.

- I golfkretsar har många frågat efter miljövänlig tågcharter direkt till banan. En helhetslösning med resa, boende och tillgång till flera golfbanor, säger Katarina Vinell på SJ Event.

SJ Event har inlett ett samarbete med Sveriges Golfdestination No 1 - Skåne Nordväst och golfbanorna i regionen i syfte att både tidigarelägga och förlänga golfsäsongen för alla stockholmare med omnejd. Sex golfanläggningar, fem hotell och ett tåg, alla har gjort sitt bästa för att kunna få fram sitt mest attraktiva pris.

Resan säljs via SJ Event, www.sjevent.se och allt ingår: resa, transfer till och från golfbanan, spel med tävling på tre av Skånes bästa banor, frukost, lunch och middag samt övernattning på hotell. Priset är från 4 795.

För ytterligare information kontakta:
Katarina Vinell, SJ Event: 08-522 504 53

SJ Event - ett dotterbolag till SJ AB - skräddarsyr resor till destinationer både inom och utanför Sverige. Resan anpassas efter kundens önskemål om destination och innehåll. Verksamheten är uppdelad i de två verksamhetsområdena uppdragstrafik och egenproducerad trafik. Inom uppdragstrafik ryms uthyrning av hela tåg till företag, myndigheter och andra organisationer. Egenproducerad trafik vänder sig till konsumenter där biljetter säljs på platsbasis.

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Jernhusens huvudkontor växel

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.