Start för Skåvangåvan

Engagerade både socialt och i miljöfrågor

Att göra något gott både för miljön och våra medmänniskor är viktigt för oss på Skåvsjöholm. Därför startar vi nu Skåvangåvan. Sedan långt tillbaka är vi till exempel ISO-certifierade och Svanenmärkta för att minska vårt avtryck på miljön. Vi jobbar aktivt med att hela tiden göra förbättringar och ställer krav leverantörer och hur vi själva agerar på plats på Skåvsjöholm. Att minska matsvinn och att använda energin på rätt sätt och också viktiga beståndsdelar i vårt miljöengagemang.

Samarbete med Naturskyddsföreningen

Vi ligger vacker vid en vik av Östersjön och vi är glada över att få vara med och rädda den. Och vore Skåvsjöholm utan Östersjön? Sedan 2017 skänker vi årligen 100.000:- till Naturskyddsföreningens arbete med att rädda vattnet i våra havsvikar.

Skåvangåvan

Vi stöder Situation Stockholm sedan många år, men inför i år kände vi att vi behöver öka engagemanget i sociala sammanhang ytterligare. Så, nu har vi premiär för Skåvangåvan där vi i personalen själva får välja välgörenhetsprojekt och först ut är allas vår Nettan som väljer att ge sina pengar till Nattvandrarna Åkersberga.

• Stockholm

Välkommen till Skåvsjöholm, här får du konferens, möten och boende med underbar havsutsikt samt fantastisk mat i restaurang med panoramavy över Skåvsjöholmssundet.

Vi är proffs på konferenser – vårt motto är att du ska få ett prickfritt möte där allt hänger ihop: atmosfär, service, maten, tekniken, hotellrum och aktiviteter. Dessutom finns vi på nära håll, 25 min från Stockholm C och 35 min från Arlanda, i Stockholms vackra innerskärgård.

Besök vår hemsida - www.skavsjoholm.se