Skandiform erhåller German Design Award för två av sina produktnyheter

Skandiform i Vinslöv har erhållit det prestigefyllda priset German Design Award 2018 /Winner www.german-design-award.com för två av sina produkter, Phaze fåtölj, design Karim Rashid och Matsumoto bord, design Claesson Koivisto Rune.

German Design Award är det största och viktigaste internationella priset från German Design Council. Priser delas ut till högkvalitativa produkter och projekt från produkt- och kommunikationsdesign, personligheter inom design samt nykomlingar för banbrytande bidrag till den tyska och internationella designsfären. I år tävlade fler än 5 000 nationella och internationella bidrag, vilket vittnar om prisets attraktion och höga aktning på marknaden. Endast ett fåtal passerar nålsögat och tilldelas till slut priset.

Phaze, design Karim Rashid
En omfamnande fåtölj som bjuder på en generös personlig yta. Flera sammankopplade skapar en vacker böljande form.

”Jag hade tankar på en form som omfattar min filosofi om sensuell minimalism och repetition. Fåtöljen Phaze blev resultatet!” /Karim Rashid

Matsumoto, design Claesson Koivisto Rune
Matsumoto är ett helt nytt bord med annorlunda form för cafémiljöer. Bordet är avsett för två personer men när det placeras kant mot kant bildas ett spännande långbord med tydlig platsindelning. Bordsskivan är i vit eller svartbetsad ask. Pelare och fotplatta finns att få i vitt eller svart. Bordet har fått sitt namn efter den stad nordväst om Tokyo i vilken Claesson Koivisto Rune ritade en flaggskeppsbutik med tillhörande café.

Fantastiskt kul tycker vi på Skandiform! Att vinna German Design Award är speciellt attraktivt eftersom man blir nominerad till priset och alltså inte anmäler sina produkter själv. Det gör att priset självklart är ännu mer åtråvärt, säger Maria Lehmann, Försäljnings- och marknadschef på Skandiform.

Skandiform har det senaste verksamhetsåret haft sin högsta omsättning i modern tid och orderstocken är välfylld inför hösten. Engagerade medarbetare med en vilja att göra det lilla extra i varje situation tror Maria Lehmann är en av framgångsfaktorerna på det fina möbelföretaget i Vinslöv. Då blir en utmärkelse som German Design Award ett perfekt kvitto på att vi gör rätt.

För mer information, kontakta Maria Lehmann, 0706-696505 eller via mailadress maria.lehmann@skandiform.se

Skandiform är en av Skandinaviens ledande leverantörer av möbler för kontor och inspirerande offentliga miljöer.

Design, funktion och kvalitet är vår ryggrad. Vi har valt att arbeta med de främsta formgivarna och arkitekterna. Nära samarbeten som sedan starten 1962 gett oss många prestigefyllda designutmärkelser.

Skandiform är ett tryggt och traditionsrikt företag med genuin kompetens, personlig service och hög leveranssäkerhet. Våra möbler utstrålar en känsla, unik för Skandiform. Vi kallar den scandinavian sense - vårt sätt att balansera förnuft med inlevelse i det vi gör. Denna känsla är vår drivkraft och genomsyrar hela verksamheten. Våra möbler skapar karaktär och harmoni åt rum där människor möts.

• Inredning

Camilla Jönsson