​Unik fotbollsposter till förmån för Skåne Stadsmission

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2019 10:45 CEST

Tidigare MFF-spelaren Pontus Jansson, som i dag spelar i Brentford i engelska ligan, har hjärtat kvar i Skåne. Den signerade postern är skapad av Christian Svensson.

Fotbollsstjärnan Pontus Jansson tar upp kampen mot barnfattigdom i Malmö och Skåne, genom att stötta Skåne Stadsmission.

Tidigare MFF-spelaren, och landslagsspelaren som i juli 2019 gick från Leeds till Brentford i engelska ligan, har hjärtat kvar i Skåne.

– Det finns barn i min hemstad som inte kan äta sig mätta. Det finns familjer som inte har råd att köpa det nödvändigaste. Så ska det inte vara. Jag stödjer Skåne Stadsmission för att de jobbar för barn och vuxna i Skåne som har det tufft på olika sätt, säger han.

När Dennis Mårtensson från Rad Raccoon, ett företag vars filosofi är ”alla förtjänar bra konst”, kontaktade fotbollsspelaren för ett samarbete kring en unik fotbollsposter var det för att samtidigt kunna göra något bra för Malmö och Skåne. Tillsammans enades Dennis och Pontus om att de vill stötta Skåne Stadsmissions arbete, för att på så sätt hjälpa barn och unga som lever i hemlöshet och fattigdom. De kontaktade Holmbergs tryckeri i Malmö, som också gillade idén och nu finns postern, skapad av Christian Svensson, till salu.

Vinsten går oavkortat till Skåne Stadsmission.

Postern säljs här!

Skåne Stadsmission arbetar med människor som befinner sig i svåra livssituationer. Många är hemlösa men även andra personer som befinner sig i utsatta situationer söker sig till oss för att få hjälp och stöd. Vårt mål är att bemöta varje person med respekt och medmänsklighet och samtidigt verka för en positiv förändring.

Kommentarer (0)

Kommentera