En God Jul med Pepparkaksfil

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 14:34 CEST

Pepparkaksfilen är en kär tradition för många. Nu är det dags igen! I år lanserar vi på Skånemejerier pepparkaksfil under vårt eget varumärke och med vår egen råvara. Och med en design som verkligen pryder sin plats på frukostbordet.

När pepparkaksfilen dyker upp i mejerihyllan framåt senhösten är den en trevlig påminnelse om stundande högtider. Med sin lätt kryddiga smak och lena konsistens gör den sig bra både till frukost och mellanmål.

- Med Skånemejeriers pepparkaksfil vill vi önska våra konsumenter en riktigt God Jul, säger Helena Ekdahl, kategoriansvarig på Skånemejerier.

Fakta om pepparkaksfil från Skånemejerier:
1 litersförpackning
Fetthalt: 3%
Finns i butik från V 44.

Helena Ekdahl, kategoriansvarig på Skånemejerier, 040-313983

Skånemejerier är en ekonomisk förening som ägs av 550 mjölkbönder i södra Sverige. Vi värnar om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Bravo, Allerum, Smålands- och Blekingemjölk. Vi omsätter drygt 3 miljarder kronor och har ca 600 anställda. I Skånemejerierkoncernen ingår dotterbolagen Hjordnära, Lindahls mejeri och Östgötamjölk. Vi är också delägare i Skånemejerier Storhushåll AB samt ProViva AB.

Kommentarer (0)