Friscus Fruktdryck med nya friska smaker

Friscus Fruktdryck med nya friska smaker

Friscus Fruktdryck med nya friska smaker Friscus Fruktdryck från Bravo kommer nu i tre nya jättegoda och friska smaker – Apelsin & Mango, Apelsin & Citron och Äpple & Passion. Men Friscus goda hälsoegenskaper ändrar vi inte på. De aktiva bakteriekulturerna i Friscus Fruktdryck hjälper kroppens naturliga försvar vilket gör den till en hälsosam törstsläckare.

Vi bryr oss allt mer om vad vi äter och dricker, och vi vet att bra kost bidrar till en bättre hälsa. Efterfrågan på fruktdrycker och juicer som stimulerar hälsan ökar.

Friscus fruktdryck innehåller en aktiv bakteriekultur som är sammansatt av bakterierna Lactobacillus plantarum (H9) och Lactobacillus paracasei (Lpa). Bakteriekombinationen är helt unik och har i studier visat sig ha dokumenterad effekt, de hjälper kroppens naturliga försvar och ökar motståndskraften.

Bakteriekulturerna i Friscus är utvecklade av forskningsföretaget Probi i Lund, som också tog fram ProViva – magens bäste vän. För att göra Friscus ännu friskare har vi dessutom tillsatt vitamin C som också har en positiv effekt på kroppens immunförsvar.

Godare smaker
Nya Friscus Fruktdryck smakar verkligen som den heter. I våra smaktester fick de nya smakerna Apelsin & Mango, Apelsin & Citron och Äpple & Passion bästa betyg och det är inte så förvånande. Friscus har bland det högsta fruktinnehållet på fruktdrycksmarknaden, 43-54 %, men vi har inte tillsatt mer än 3-4 % socker. Nya Friscus Fruktdryck smakar gott och gör gott!

För mer information kontakta:
Bo Öhman, varumärkesansvarig, Skånemejerier, 040 31 39 40 eller bo.ohman@skanemejerier.se

Vill du provsmaka nya Friscus Fruktdryck?
Kontakta Örjan Bergh (orjan.bergh@skanemejerier.se) så skickar vi en varucheck.

Skånemejerier ägs av cirka 570 mjölkbönder i södra Sverige. Vi värnar om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bravo och Allerum. Vi omsätter drygt 3 miljarder kronor och har ca 600 anställda. I Skånemejerierkoncernen ingår bl. a. dotterbolagen Hjordnära och Lindahls mejeri. Vi är också delägare i Skånemejerier Storhushåll AB samt ProViva AB.

Läs mer på www.skanemejerier.se eller följ oss på Facebook www.facebook.com/skanemejerier.
Prenumerera på våra nyhetsbrev: www.skanemejerier.se/nyhetsbrev.