Gratäng Crème – en helt ny genväg till den goda vardagsmaten

Gratäng Crème – en helt ny genväg till den goda vardagsmaten

Skånemejerier kan redan nu presentera årets matlagningsnyhet – Gratäng Crème. En räddare i vardagen men också helgens festfixare. Den är lika enkel att använda som den är god. Utgå från vad du har hemma; Bred på – gratinera – servera!

Gratäng Crème har ett brett användningsområde. Den gör pastagratängen, ugnsfalukorven och de varma mackorna ännu krämigare. Familjens favoritgrönsaker blir ännu godare under ett täcke Gratäng Crème och det som blev över från förra middagen förvandlas till en helt ny rätt med Gratäng Crème. Att laga en ny maträtt utifrån rester är dessutom klimatsmart.

– Bra råvaror är en förutsättning för att en måltid ska bli god. Det har vi tagit fasta på. Vår Gratäng Crème är gjord på ost, grädde och mjölk. Och det är riktig ost, vår egen Port Salut och Gräddost. Gratäng Crème är färdig att använda och du spar tid, men den ger dig ändå stort utrymme att vara kreativ och pröva något nytt, säger Marie Ysberg, kategorichef på Skånemejerier.

Gratäng Crème funkar också bra till helgens fest eller finmiddagen. Tillsammans med färsk fisk, skaldjur och ett gott potatismos blir det en läcker fiskgratäng. Gratäng Crème ger också din potatis- och rotfruktsgratäng en härlig smak och karaktär.

I en butiksfolder finns fler tips och recept. Recepten med Gratäng Crème finns också i Skånemejeriers receptsamling – tillgänglig via Skånemejeriers recept-app eller på www.skanemejerier.se/gratangcreme.

Gratäng Crème finns i två goda smaker:
Original – mild och fyllig smak av Gräddost & Port Salut
Peppar – fyllig ostsmak med härligt sting från grovkrossad vit-, svart- och grönpeppar.

För mer information kontakta:

Marie Ysberg, kategorichef för Matlagning på Skånemejerier, 040-31 39 04 eller marie.ysberg@skanemejerier.se.

Skånemejerier ägs av cirka 570 mjölkbönder i södra Sverige. Vi värnar om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bravo, Allerum och Åsens Lantmjölk. I Skånemejerierkoncernen ingår dotterbolagen Hjordnära, Lindahls mejeri och Östgötamjölk. Vi är också delägare i Skånemejerier Storhushåll AB samt ProViva AB.

Läs mer på www.skanemejerier.se eller följ oss på Facebook www.facebook.com/skanemejerier.
Prenumerera på våra nyhetsbrev: www.skanemejerier.se/nyhetsbrev.